Δήλωση σε υψηλούς τόνους του Περιφερειάρχη Ηπείρου για τους διευρωπαϊκούς άξονες που διέρχονται από την Π.Ε. Πρέβεζας

Δήλωση Περιφερειάρχη Ηπείρου για τους διευρωπαϊκούς άξονες που διέρχονται από την Π.Ε. Πρέβεζας

Ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, μετά από ερώτηση που του τέθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής, αλλά και  έχοντας υπόψη σχόλια που έχουν δημοσιευτεί σε Μέσα Ενημέρωσης της Π.Ε. Πρέβεζας, μεταξύ άλλων, δήλωσε τα εξής:

«Θα περίμενε κανείς από άτομα που συμμετείχαν επί χρόνια στα κοινά και εκπροσώπησαν τους πολίτες στη Βουλή ή πολύ περισσότερο στην Ευρωβουλή, να μην αγνοούν βασικές διατάξεις του νομοθετικού πλαισίου που διέπει το οδικό δίκτυο και να επιμένουν να επιδεικνύουν την αμάθεια τους,  εμφανιζόμενοι να μην   αντιλαμβάνονται τη διαφορά μεταξύ των διευρωπαϊκών αξόνων από το υπόλοιπο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο. 

Το χειρότερο είναι ότι  εκφέρουν απόψεις, χωρίς να είναι ενημερωμένοι ούτε καν   για τις προσπάθειες που καταβάλλει εδώ και χρόνια η Περιφέρεια Ηπείρου, ώστε να αναλάβει την ευθύνη τριών διευρωπαϊκών αξόνων που ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών, ώστε να μπορέσει να ωριμάσει τις μελέτες και στη συνέχεια να επιδιώξει την ένταξή τους τις εντάξει σε χρηματοδοτικά προγράμματα. 

Από τους τρεις διευρωπαϊκούς άξονες που διέρχονται την Ήπειρο, σήμερα μόνο ο ένας έχει  ώριμη μελέτη η οποία  μπορεί άμεσα να δημοπρατηθεί: Κι αυτή είναι της επέκτασης της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, την οποία παρέλαβε η Περιφέρεια μετά από πολύ μεγάλη πίεση το περασμένο καλοκαίρι, τη διορθώνει  και την επικαιροποιεί με την προσδοκία να την εντάξει σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και ειδικά στο Ταμείο Ανάκαμψης, χωρίς όμως αυτό  να είναι διασφαλισμένο καθώς οι Ευρωπαίοι εταίροι δεν επιθυμούν ένταξη έργων υποδομών σε αυτό. 

Οι άλλοι δύο, Κόμβος Καμπής Ιόνιας Οδού- Πρέβεζα και Πρέβεζα- Ηγουμενίτσα- Μαυρομάτι, εξακολουθούν να ανήκουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών, αν και η Περιφέρεια είχε καταβάλλει μεγάλες και επίπονες προσπάθειες για να περιέλθουν στην ευθύνη της. 

Ειδικά για το τμήμα Κόμβος Καμπής- Γέφυρας Καλογήρου, η Περιφέρεια είχε δεσμεύσει  πόρους ύψους 35 εκ. ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ. Όμως  από το 2016 κι εντεύθεν ακολουθήθηκε παρελκυστική τακτική από τον τότε Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, χωρίς ουδέποτε να μας ενημερώσει ότι δεν  είχαν ολοκληρωθεί οι μελέτες και βεβαίως ούτε ότι από την Ε.Ε. έχουν τεθεί υψηλά κυκλοφοριακά φορτία για τη χρηματοδότηση οδικών έργων. Αυτός ήταν και ο λόγος που είχε μείνει εκτός ο Ε-65 που σαφώς και έχει μεγαλύτερη κίνηση από άλλους διευρωπαϊκούς άξονες

 Αποκορύφωμα του εμπαιγμού του, ήταν το γεγονός ότι  λίγους μήνες πριν τις εκλογές  είχε ανακοινώσει ότι θα υπογραφεί προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια Ηπείρου. Παραμονή των βουλευτικών εκλογών του 2019  υπεγράφη  έγγραφο  από το Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου, το οποίο παρελήφθη από την Περιφέρεια  την επομένη εβδομάδα των εκλογών, με το οποίο ενημερωνόμασταν ότι η μελέτη δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. 

Στις 28 Φεβρουαρίου 2020 σε συνάντηση που είχαμε εγώ και ο Αντιπεριφερειάρχης Πρέβεζας Στράτος Ιωάννου με τον νυν Υπουργό Κ. Καραμανλή, του θέσαμε όλες τις εκκρεμότητες που υπάρχουν, ζητώντας όσες μελέτες  είναι  ώριμες στο Υπουργείο Υποδομών να παραδοθούν στην Περιφέρεια προκειμένου να εξετάσει τρόπους χρηματοδότησής τους.  Σήμερα βρισκόμαστε σε αναμονή προκειμένου να μας παραδοθεί η μελέτη από κόμβο Καμπής μέχρι Ζέφυρο, η οποία  σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν- θα ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Μάρτιο, δίχως όμως περαιτέρω ενημέρωση  Εκ μέρους μας τα συγκεκριμένα έργα έχουν προταθεί προς ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης, με δεδομένο όμως τη μη ωριμότητα των μελετών και την αρνητική θέση ως προς εντάξεις έργων υποδομής- πλην ελάχιστων εξαιρέσεων-  δεν διαφαίνονται θετικές προοπτικές. 

Στο διάστημα αυτό η Περιφέρεια Ηπείρου δεν έχει μείνει με «σταυρωμένα χέρια». Βελτιώνει το υπάρχον οδικό δίκτυο, κατασκευάζει κόμβους για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, προβαίνει σε καθαρισμούς,. Δεν μπορεί όμως να υποκαταστήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. 

Όσοι «αναζητούν ενόχους» για το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο της Πρέβεζας και ειδικά όσοι ασχολήθηκαν ή ασχολούνται με ευρωπαϊκά θέματα, ας κάνουν πρώτα το δικό τους απολογισμό και στη συνέχεια να αφήσουν κατά μέρος την εύκολη κριτική και να συνδράμουν την προσπάθεια ώστε να  ολοκληρωθούν οι μελέτες από το Υπουργείο Υποδομών και  στη συνέχεια να βρεθούν πηγές χρηματοδότησης. 


Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.


Διαβάστε επίσης

ΠΡΕΒΕΖΑ

Ο Χρήστος Ιωάννου εκλέχθηκε με μεγάλη διαφορά στις εκλογές του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος

17/09/2021, 4:14 μμ

ΠΡΕΒΕΖΑ

Την ημέρα Εθνικής  Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας τιμά η Π.Ε Πρέβεζας

17/09/2021, 1:08 μμ

ΠΡΕΒΕΖΑ

Πολιτιστικός Σύλλογος “Πρέβεζα” : Ένα έργο οδικού φωτισμού στο “πουθενά”

17/09/2021, 1:01 μμ

ΠΡΕΒΕΖΑ

Κώστας Μπάρκας: Στη Βουλή η αδικαιολόγητη καθυστέρηση της έκδοσης αποτελεσμάτων της Προκήρυξης 4Κ/2020 ΑΣΕΠ, για προσλήψεις τακτικού προσωπικού στο Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»

17/09/2021, 12:45 μμ

ΠΡΕΒΕΖΑ

Τα ονόματα που “παίζουν” για την θέση του προέδρου της ΝΟΔΕ Πρέβεζας

17/09/2021, 12:40 μμ

ΠΡΕΒΕΖΑ, ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑ

Το ‘παιχνίδι’ της ανακύκλωσης συνεχίζεται στο Δήμο Ζηρού

17/09/2021, 12:02 μμ


To mypreveza.gr είναι το ενημερωτικό portal για το Νομό Πρέβεζας στο οποίο μπορείτε να δείτε όλες τις τοπικές ειδήσεις, αλλά και νέα από όλη την Ήπειρο, την Ελλάδα και τον κόσμο.

"Η δική σου Πρέβεζα με ένα μόνο κλικ."

Συνεργαζόμενα sites