Το ΠΟΙΗΜΑ, είναι το βιολογικό ελαιόλαδο εξαιρετικά χαμηλής οξύτητας που γεννήθηκε σε ένα μικρό βιολογικό ελαιώνα στη γη του Αμβρακικού κόλπου. Εκφράζει τη φιλοσοφία, τις αξίες και την πνευματική διάσταση μιας καλλιέργειας που έχει τις ρίζες της στο σεβασμό και τη διατήρηση ενός άρτιου οικοσυστήματος.
Με αυτή την φιλοσοφία ο ιερέας Βασίλειος Ρούσσας ξεκίνησε το 2010 να καλλιεργεί τα ελαιόδενδρα του. Το ελαιόλαδο POIEMA είναι περιορισμένης παραγωγής (limited edition) και εξαιρετικής ποιότητας, κάτι που αποδεικνύεται τόσο από τις αναλύσεις των ποιοτικών και οργανοληπτικών χαρακτηριστικών, όσο και από τις διεθνείς βραβεύσεις που έχει αποσπάσει.
Το 2018 ελαιόλαδο Poiema βγήκε στην αγορά. Από τότε και κάθε χρόνο βραβεύεται για την εξαιρετική ποιότητά του με Χρυσά Βραβεία στο διαγωνισμό «London International Olive Oil Competitition» καθώς επίσης και στο διαγωνισμό «Berlin Olive Oil Global Competition». Εξίσου σημαντική είναι και η αναγνώριση που έχει αποσπάσει για το design της συσκευασίας του (platinum στα «London International Olive Oil Competitition» και finalist στα ΕΒΓΕ 2019), το οποίο έχει επιμεληθεί ο βραβευμένος σχεδιαστής Άρης Πασούρης.
To 2019 στα πλαίσια συνεργασίας με συγκεκριμένο παραγωγό της ευρύτερης περιοχής της Πρέβεζας ο οποίος διακατέχεται από τις ίδιες αξίες, ξεκίνησε μία προσπάθεια αποκωδικοποίησης των ποιοτικών “μυστικών” και μιας άλλης ποικιλίας ελαιοποιήσιμης ελιάς, της μεσόκαρπης Κορωνέικης, η επεξεργασία του καρπού της οποίας, γίνεται με ψυχρή έκθλιψη στο ελαιοτριβείο Πέτρου και Ιωάννη Βουλιστιώτη στον Ωρωπό Πρέβεζας. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν το δεύτερο φετινό χρυσό βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό “eliteoliveoils” του Βερολίνου.
Για το βραβευμένο design του ελαιολάδου Poiema συνομιλήσαμε με τον σχεδιαστή οπτικής επικοινωνίας Άρη Πασούρη, ο οποίος ειδικεύεται για πάνω από 12 έτη στη συσκευασία και τις ταυτότητες εμπορικών σημάτων. Γεννήθηκε το 1978 στο Παρίσι, αλλά μετακόμισε στην Ελλάδα σε πολύ μικρή ηλικία. Είναι κάτοχος πτυχίου από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο Swansea στην Ουαλία του Ηνωμένου Βασιλείου και μεταπτυχιακού (MA) στη Στρατηγική Σχεδιασμού & Καινοτομίας, από το Πανεπιστήμιο Brunel στο Λονδίνο. Έχει βραβευτεί και διακριθεί σε ελληνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς όπως το Ελληνικά Βραβεία γραφιστικής και εικονογράφησης (ΕΒΓΕ), τα Ermis Awards (Greek Advertising Awards), European Design Awards, Red Dot Design Award, Pentawards και German Design Award.
«Ζητούμενο ήταν να αποτυπωθεί πάνω στην συσκευασία, η δική του προσέγγιση στη βιοκαλλιέργεια. Αντλώντας έμπνευση από τη σκληρή δουλειά του καλλιεργητή, θελήσαμε να τιμήσουμε την προσπάθειά του, ενσωματώνοντας τις αξίες και στοιχεία της φιλοσοφίας του στο σχεδιασμό.
Το “Ποίημα-Poiema” αποτελεί αναφορά σε αυτή την πράξη δημιουργίας: 1. Η λέξη «Ποίημα» προέρχεται από το ρήμα «ποιώ» που σημαίνει «κάνω» ή «φτιάχνω». 2. Στην αρχαία ελληνική γλώσσα, η άμεση μετάφραση της λέξης είναι «εργασία» ή «προϊόν μιας εργασίας» ενώ 3. στην αγγλική γλώσσα συναντάμε τη λέξη “Poiema” (poy’-ay-mah) ως «κάτι που έγινε» ή «ένα έργο».
Επηρεασμένοι από σχετικές αναφορές της ελληνικής ποίησης, καταλήξαμε σε ένα ποιητικό κείμενο γραμμένο από τον πελάτη, το οποίο αποτέλεσε και την προσωπική του δήλωση για τη Φύση και τη βιοκαλλιέργεια. Με στοιχεία που υιοθετήθηκαν από ποιητικά συγγράμματα, ο σχεδιασμός σε ετικέτα μεταφράστηκε σε σελιδοποίηση σε χαρτί. Η τυπογραφία αντιμετωπίστηκε αναλόγως: Κλασική, σε μαύρο χρώμα, εφαρμοσμένη πάνω σε λευκό απορροφητικό χαρτί, υπάρχει για να υπηρετεί το κείμενο και μόνο.
Η επιλογή συνδυασμού γραμματοσειρών serif και san serif, αναδεικνύει τη συνύπαρξη του νέου με το παλιό, των κλασικών αξιών του παρθένου ελαιόλαδου με τις νέες τεχνικές βιοκαλλιέργειας. Το αποτέλεσμα ήταν να αναπτυχθεί μια οπτική γλώσσα, όπου ο ποιητικός λόγος αντικαθιστά την εικόνα.
Το «Ποίημα, ΜΕΡΟΣ β ́» αποτελεί την προσπάθεια του βιοκαλλιεργητή να διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων της σειράς, εφαρμόζοντας την ίδια φιλοσοφία και μεθόδους καλλιέργειας, σε ένα υπό ένταξη για βιολογική καλλιέργεια κτήμα.
Η νέα αυτή προσπάθεια, καθώς και η ανάγκη για διαχωρισμό από τα βιολογικά προϊόντα της σειράς, αποτέλεσε τη βάση για το σχεδιασμό της νέας ετικέτας. Στοιχεία από τη λογοτεχνία και από συγγράμματα, υιοθετήθηκαν και μεταφράστηκαν σχεδιαστικά, διαμορφώνοντας το νέο αυτό «άνοιγμα», σε σχεδιασμό «νέου κεφαλαίου».
H Tυπογραφία, ακολουθεί με συνέπεια τους κανόνες που είχαν οριστεί εξαρχής: Επιλογή κλασικής γραμματοσειράς σε μαύρο χρώμα, εφαρμοσμένη πάνω σε απορροφητικό χαρτί. Το χαρτί, επιλέχθηκε να είναι υποκίτρινο, δημιουργώντας μια ήρεμη χρωματική κωδικοποίηση αλλά και διαφοροποίηση μέσα στη σειρά των προϊόντων. Τέλος με χαρά σας ανακοινώνω ότι η συσκευασία διακρίθηκε με βραβείο ΕΒΓΕ στα Ελληνικά Βραβεία γραφιστικής και εικονογράφησης στην κατηγορία συσκευασία ελαιολάδου».