Σάββατο, 07/12/2019

PLAN B για το Λιμάνι της Πρέβεζας!

Κατά πλειοψηφία πέρασε από το δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας, η λύση Β με τις προσθήκες των φορέων (ΤΕΕ) για το master plan του Λιμανιού της Πόλης.Η λύση Β’ προτείνει ουσιαστικά την συνύπαρξη του εμπορικού και του τουριστικού λιμένα δηλαδή συντηρούµε την υπάρχουσα κατάσταση έως ότου φύγει το εµπορικό κοµµάτι του λιµένα.

Το λιµάνι της Πρέβεζας, παρότι γενικά υπολειτουργεί, δεν παύει να αποτελεί ισχυρότατο πόλο επιρροής στην εξέλιξη και ανάπτυξη της πόλης, αφού µε το µέγεθός του δεσπόζει στο πιο ενδιαφέρον κοµµάτι της,το ιστορικό και παραδοσιακό της κέντρο, που µετά τα έργα ανάπλασήςτου, έχει αναβαθµιστεί σε µοναδικό χώρο δράσης, ψυχαγωγίας, διασκέδασης των κατοίκων της Πρέβεζας και της ευρύτερης περιοχής.
Πρόσφατα, µε τη νέα διαβάθµιση χαρακτηρισµού των λιµανιών, το λιµάνι της Πρέβεζας, µαζί µε άλλα 16 λιµάνια, χαρακτηρίστηκε λιµένας εθνικής σηµασίας (ΚΥΑ, αριθ. απόφ. 8315/2-2-2007).Σήµερα η διαχείριση του λιµανιού ασκείται από το Λιµενικό Ταµείο Πρέβεζας και εκκρεµεί η εκχώρηση της µαρίνας σε ιδιώτες µετά από δηµοπρασία που διενεργήθηκε.
Αναγκαίος ο επαναπροσδιορισµός χρήσης του λιµανιού της Πρέβεζας, ώστε να είναι αναπτυξιακός, βιώσιµος καιενταγµένος στο χώρο που βρίσκεται και βλέπει, δηλαδή στον παραδοσιακό ιστό της πόλης
Η πρόταση του ΤΕΕ για το master plan του Λιμανιού περιλαμβάνει τα παρακάτω
1.Άµεση διερεύνηση µεταφοράς του εµπορικού τµήµατος του λιµανιού σε νέα θέση. Ενδιαφέρουσα κρίνεται η πρόταση της οµάδας εργασίας του ΤΕΕ για τη θέση της «Ιχθυόσκαλας» στον Άγιο Θωµά, την οποία θα πρέπει να εξετάσει το ΥΠΕΧΩ∆Ε στα πλαίσια της µελέτης του ΜΑSΤΕR ΡLΑΝ που βρίσκεται σε εξέλιξη. Πιθανή αξιοποίηση των τσιµεντένιων ογκολίθων που έχουν παραµείνει από την κατασκευή του νέου προβλήτα.
2. Απελευθέρωση της ζώνης του λιµανιού και προκήρυξη διεθνούς αρ-χιτεκτονικού διαγωνισµού, για την ανάπλαση του χερσαίου τµήµατος τουλιµανιού σαν χώρου πολλαπλών δραστηριοτήτων και ένταξή τους στον ιστότης πόλης.
3. Σε περίπτωση αδυναµίας µεταφοράς του εµπορικού τµήµατος σε νέα θέση, θα πρέπει να περιοριστεί το εµπορικό τµήµα στον βορειοανατολικό προβλήτα, µε ολοκλήρωση των έργων που εκκρεµούν.
4. Μελέτη αποκατάστασης ρευµατισµών του Αµβρακικού κόλπου καιδιάνοιξη τοµών στη ζώνη του χερσαίου λιµένα όπου απαιτείται.
5. Μελέτη ενίσχυσης και αξιοποίησης όλης της παραλιακής ζώνης µέχρι το «Μνηµείο του Ναύτη».
6. Προώθηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης νησιών και λιµανιών του Ιονί-ου µε υδροπτέρυγα (Flying Dolphins).
7. Ολοκλήρωση των χερσαίων εγκαταστάσεων της µαρίνας και επαύξη-ση των θέσεων ελλιµενισµού σκαφών σε όλο το µήκος της προκυµαίας.
8. Οι σηµερινές συνθήκες ανάπτυξης της πόλης και του λιµανιού, απαι-τούν επανακαθορισµό των ορίων και χρήσεων της λιµενικής ζώνης στα τµή-µατα που επηρεάζουν τη λειτουργία της.
9. Απαιτείται εκσυγχρονισµός του θεσµικού πλαισίου λειτουργίας των  Λιµενικών Ταµείων, µε ενεργή συµµετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ καιβ΄ βαθµού.
10. Προώθηση από την πόλη, ένταξης της Πρέβεζας σε δίκτυο µεσαίων και µικρών πόλεων-λιµανιών και πίεση για εφαρµογή ολοκληρωµένων πο-λιτικών µε κέντρο τις παραθαλάσσιες πόλεις-λιµάνια σε εθνικό επίπεδο.
11. Συµµετοχή της πόλης-λιµάνι σε ένα ισχυρό δίκτυο πόλεων-λιµανιών οικονοµικού και πολιτισµικού περιεχοµένου (π.χ. Ένωση Ιστορικών Πόλεων-Λιµανιών Αδριατικής-Ιονίου).
12. Προώθηση από τη χώρα µας πρωτοβουλιών µέσω της ευρωπαϊκής θα-λάσσιας χωροταξίας, για την καθιέρωση των µεσαίων και µικρών πόλεων-λιµανιών ως κρίκων θαλάσσιων µεταφορών και µετακινήσεων

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Διαβάστε επίσης

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ