Τρίτη, 29/09/2020

Στο Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών η σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό και η αναβάθμιση του Οδικού Άξονα Πρέβεζα-Πάργα-Ηγουμενίτσα

Με γοργούς ρυθμούς τρέχει η Περιφερειακή Ενότητα με το Υπουργείο Υποδομών, τα ζητήματα υποδομών στο Νομό Πρέβεζας.

Μετά από τις δύο διαδοχικές συναντήσεις του Αντιπεριφερειάρχη Πρέβεζας Στράτου Ιωάννου με τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή και σύμφωνα με  την απάντηση του Υπουργού σε ερώτηση του Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης Κυριάκου Βελόπουλου σχετικά με την ανάδειξη ζητημάτων Υποδομών Περιφέρειας Ηπείρου, φαίνεται πως «το νερό έχει μπει στο αυλάκι» για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου στο Νομό Πρέβεζας.

Σχετικά με το Τμήμα «Πάργα – Μεσοποταμιά» της Ε.Ο. Ηγουμενίτσας – Πρέβεζας,ο Υπουργός Υποδομών στην απάντηση του στην ερώτηση Βελόπουλου αναφέρει πως,  το μελετητικό αντικείμενο έχει ολοκληρωθεί και παραληφθεί. Ήδη μετά από σχετική αλληλογραφία με τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Πρεβέζης και σχετικό αίτημα της, διατέθηκαν όλες οι εγκεκριμένες μελέτες (τεύχη – σχέδια, 29 Φάκελοι συνολικά) για ενημέρωσή τους και αναπαραγωγή τους, προκειμένου να μεριμνήσουν για ένταξη σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.

Ως προς την οδική σύνδεση «Καμπή – Γέφυρα Καλογήρου»:

Το εν λόγω τμήμα περιλαμβάνεται στο αντικείμενο της εν εξελίξει μελέτης με τίτλο: «Μελέτη Οδού Σύνδεσης Πόλης Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό» και εξετάζεται κατά προτεραιότητα κατ’ απαίτηση των τοπικών Φορέων, καθότι με νέα χάραξη τετράιχνης διατομής ουσιαστικά θα συνδέει την Ιόνια Οδό με τον Νομό Πρέβεζας στην περιοχή της Φιλιππιάδας εξυπηρετώντας σημαντικό όγκο μετακινήσεων.

Για το υπόψη αρχικό Τμήμα της μελέτης [από την περιοχή του Α/Κ Καμπής της Ιόνιας Οδού (αρχή χάραξης, Χ.Θ. ~0+380) μέχρι την περιοχή του Α/Κ με την Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων (Α/Κ Π.Ε.Ο., Χ.Θ. 5+000] με την Απόφαση ΔΟΥ/6682π.ε./14-04-2020 του Γενικού Γραμματέα Υποδομών εγκρίθηκε:

  • ο νέος κυκλοφοριακός σχεδιασμός, που συνοπτικά αφορά τη μετατροπή του Α/Κ Π.Ε.Ο. σε Ι/Κ στην Α’ Φάση κατασκευής και λειτουργίας του και σε Α/Κ μορφής «ρόμβου» με έναν (1) ισόπεδο κόμβο κυκλικής κίνησης, με την αρτηρία να διέρχεται με γέφυρα πάνω από την Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων στη Β’ Φάση κατασκευής και λειτουργίας του

και

  • ο υδραυλικός σχεδιασμός, που συνοπτικά αφορά την υψομετρική τροποποίηση (ανύψωση) της χάραξης της αρτηρίας και την πύκνωση και την αύξηση των διαστάσεων εγκάρσιων οχετών, προκειμένου να αντιμετωπιστούν και οι εκτιμώμενες, ιδιαίτερα δυσμενείς (πλημμυρικές) υδραυλικές συνθήκες της περιοχής, με αποδοχή ότι στις δυσμενείς αυτές συνθήκες για την περίοδο επαναφοράς σχεδιασμού τους οι εγκάρσιοι οχετοί, καθώς επίσης και οι διαμήκεις τάφροι, ήτοι τα προτεινόμενα εξωτερικά υδραυλικά έργα, αναμένεται να λειτουργούν γενικά βυθισμένα, όπως και τα υφιστάμενα στις σημερινές συνθήκες.

Η οριστικοποίησή του θα γίνει κατά την εκπόνηση των σχετικών Οριστικών Μελετών, λαμβάνοντας υπόψη και τα αποτελέσματα του συνόλου των γεωτεχνικών μελετών και των λοιπών υποστηρικτικών μελετών της σύμβασης που θα εκπονηθούν, ενώ σημειώνεται ότι θα απαιτηθεί και η εκ νέου περιβαλλοντική αδειοδότησή του.

Το καθαρό κόστος κατασκευής του υπόψη Τμήματος, βάσει του ανωτέρω νέου σχεδιασμού εκτιμήθηκε περί τα 30,7 εκ. € [49 εκ. € (με Γενικά Έξοδα, Εργολαβικό όφελος, απρόβλεπτα, ΦΠΑ)], ενώ το καθαρό κόστος υλοποίησής του με μόνο την Α’ Φάση κατασκευής του Α/Κ Π.Ε.Ο. (ισόπεδος κόμβος κυκλικής κίνησης) εκτιμήθηκε περί τα 21 εκ. € [33,5 εκ. € (με Γενικά Έξοδα, Εργολαβικό όφελος, απρόβλεπτα, ΦΠΑ)].

Προκειμένου να προωθηθεί η σύμβαση, βάσει των ανωτέρω, ώστε να δύναται να προωθηθεί η δημοπράτηση των έργων, απαιτείται η έγκριση του 3ου Συγκριτικού Πίνακα, ο οποίος τελεί υπό σύνταξη. Λαμβάνοντας υπόψη την εξέλιξη της σύμβασης, εκτιμάται ότι το όλο έργο θα είναι ώριμο, ώστε να δημοπρατηθεί του εντός του Α’ εξαμήνου του 2021.

Σύμφωνα με το Εθνικό (Στρατηγικό) Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ) τα προτεινόμενα μέτρα, ανά κατηγορία και περίοδο, για την περιοχή της Ηπείρου, είναι τα ακόλουθα:

Μέτρα Οδικών Υποδομών:

  • Νέα οδική σύνδεση υψηλών προδιαγραφών Ιωάννινα – Κακαβιά – σύνορα με Αλβανία (βόρειο τμήμα Α5) (ΚΙ-Ιπίη 2) (2019-2027)
  • Αναβάθμιση οδικού άξονα Ηγουμενίτσα – Μαυρομάτι – σύνορα με Αλβανία (ΚΙ-Ιπίη 5) (2027-2037)
  • Αναβάθμιση οδικού άξονα Ηγουμενίτσα – Πάργα – Πρέβεζα (ΚΙ-Ιπίη 10) (2027-2037)
  • Νέα οδική σύνδεση Πρέβεζας με Α/Δ Α5 (Ιόνια Οδός) (ΚΙ-ΙπίΓβ 9) (2027-2037)

Αξίζει να θυμίσουμε ότι στη δεύτερη συνάντηση του Αντιπεριφερειάρχη Πρέβεζας Στράτου Ιωάννου με τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, είχε δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο που περιβάλει τον Νομό Πρέβεζας. Ειδικά,  ο παραλιακός οδικός άξονας Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας είναι ένας δρόμος που καθημερινά και κυρίως τους θερινούς μήνες, δέχεται μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο, ενώ σε αυτόν έχουν συμβεί πάρα πολλά ατυχήματα, αρκετά από αυτά θανατηφόρα.

Η κατασκευή του συγκεκριμένου δρόμου είναι υψίστης σημασίας για την Πρέβεζα, καθώς θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και σε συνδυασμό με την ολοκλήρωσης του δρόμου Άκτιο – Αμβρακία, αλλά με την σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, ο Νομός θα αποκτήσει ένα ολοκληρωμένο και σύγχρονο οδικό δίκτυο.

 

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1 σχόλιο για “Στο Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών η σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό και η αναβάθμιση του Οδικού Άξονα Πρέβεζα-Πάργα-Ηγουμενίτσα”

  1. Ο/Η Νικ λέει:

    Ευτυχώς που ο Μπάρκας,πρώτα ως κυβερνητικός βουλευτής και μετά ως αντιπολίτευση έτρεχε και τρέχει για άλλες σημαντικές υποθέσεις .

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Διαβάστε επίσης

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ