Σάββατο, 19/09/2020

Η βελόνα κόλλησε στον Guardian …. Δεν δέχεται την κριτική, δεν κάνει καμία αυτοκριτική!

Χωρίς καμία διάθεση αυτοκριτικής και με την λογική ότι η Δημοτική του αρχή παρέλαβε «καμμένη γη», εμφανίστηκε στο έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο για το Λιμάνι ο Δήμαρχος Πρέβεζας κ. Χρήστος Μπαϊλης.

Μάλιστα, έχει προκαλέσει μεγάλη εντύπωση το γεγονός, ότι για 4ο συνεχόμενο δημοτικό συμβούλιο, ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στο Δημοσίευμα της Βρετανικής Εφημερίδας «Guardian», το οποίο κατατάσσει την πόλη της Πρέβεζας στους 10 καλύτερους εναλλακτικούς προορισμούς, προσπαθώντας πιθανόν, να το οικειοποιηθεί ως επιτυχία της σημερινής δημοτικής αρχής.

Ο κ. Μπαϊλης ξεκινώντας την τοποθέτηση του δήλωσε πως η Δημοτική αρχή δεν αρνήθηκε ποτέ τον διάλογο και την συζήτηση και πρόσθεσε πως εκτός από το να συζητήσει, έχει το θάρρος να προτείνει και να πάρει αποφάσεις, αναλαμβάνοντας συγχρόνων τις όποιες ευθύνες. «Εμείς ποτέ δεν προσπαθήσαμε να κάνουμε αισθητή την παρουσία μας εδώ με μεγάλα λόγια. Άλλοι προσπαθούν με άρνηση και με καταγγελίες. Ανύπαρκτοι …Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί το κάνουν αυτό ορισμένοι;»  είπε στην αρχή της τοποθέτησης του ο κ. Μπαϊλης και μεταξύ άλλων συνέχισε:  «Μερικοί εμπλεκόμενοι στην λειτουργία του λιμένα, επειδή δεν βρίσκουν πεδίο κριτικής στην σημερινή Δημοτική Αρχή και στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Τι κάνουν; καταφεύγουν σε ανακρίβειες και σε αυθαίρετες καταγγελίες και όποιον πάρει ο χάρος… Ακούστηκαν πολύ πρόσφατα διάφορες κορώνες και κραυγές για να δημιουργήσουν σύγχυση και να μπερδέψουν τον Πρεβεζάνικο Λαό. Αυτή είναι η αλήθεια.»

Ο Δήμαρχος Πρέβεζας σε μία προσπάθεια να αποποιηθεί τις ευθύνες της σημερινής δημοτικής αρχής για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το εμπορικό λιμάνι, μίλησε για τα 25 χρόνια από το 1990 έως το 2014 που το Λιμενικό Ταμείο έγινε Δημοτικό, τότε που όπως είπε χαρακτηριστικά «έρεε το χρήμα» . Σύμφωνα με τον κ. Μπαϊλη το 2014 ο Δήμος παρέλαβε, «ένα παραλιακό μέτωπο με καθίζηση, παρέλαβε ένα λιμάνι εγκαταλελειμμένο, μπλόκια και σκουπίδια. Παρέλαβε δύο καταστήματα φιλέτα στην παραλιακή ζώνη κατεστραμμένα «, ενώ όπως τόνισε «σήμερα έχει δημιουργηθεί μία άλλη προοπτική. Μια προοπτική πολιτικής εξωστρέφειας και ανάπτυξης και όλα αλλάζουν»

Αναφερόμενος στα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το εμπορικό λιμάνι υπογράμμισε πως η Δημοτική Λιμενική αρχή και ιδιαίτερα ο πρόεδρος της Ευάγγελος Συγκούνας, εγκαλούνται για απλά λειτουργικά ζητήματα ενός Νομικού Προσώπου με δική του διοίκηση. Θέματα για τα οποία, όπως είπε, το Δημοτικό Συμβούλιο δεν έχει αρμοδιότητα.» Τέτοια ζητήματα υπάρχουν και θα υπάρξουν και στο μέλλον. Ποια είναι αυτά; Λακκούβες; Υπάρχουν και θα ξανα υπάρξουν. Χάλασε ο γερανός δεν δουλεύει; Χάλασε πράγματι και αποκαταστάθηκε και θα ξανα υπάρξει. Το ISO; Πράγματι υπάρχει μία καθυστέρηση, από εξωγενείς παράγοντες.» υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο κ. Μπαϊλης, ενώ συνεχάρη τον Ευάγγελο Συγκούνα γιατί όπως τόνισε «έδωσε πάρα πολλά από την ζωή του. Τίμησε και τιμά την θέση αυτή με πολύ σοβαρή και υπεύθυνη δουλειά και ιδιαίτερα με το ήθος του. Και αυτό τον κάνει να ξεχωρίζει στην τοπική κοινωνία και να απολαμβάνει την εκτίμηση την μεγάλης πλειοψηφίας του πρεβεζάνικου λαού.» ενώ επανέλαβε για πολλοστή φορά στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου πως του έχει απόλυτη εμπιστοσύνη. «Θέλω ειλικρινά να τον συγχαρώ τόσο τον ίδιο, όσο και όλα τα μέλη της διοίκησης για το έργο του. Και ξέρετε γιατί; Γιατί άφησαν πίσω τους την μιζέρια, την εσωστρέφεια και κοίταξαν μπροστά και έδωσαν μια άλλη προοπτική. Θέλω να τονίζω ότι άνθρωποι σαν τον Βαγγέλη Συγκούνα είναι απαραίτητοι και για την Πρέβεζα και για την τοπική αυτοδιοίκηση. Πήρε καμιά απόφαση ο Βαγγέλης ο Συγκούνας μόνος του; Μονοπρόσωπη; Όλες οι αποφάσεις του Δ.Λ.Τ, ήταν οι περισσότερες ομόφωνες. Ο κ. Συγκούνας απάντησε σε όλα τα ερωτήματα γραπτώς. » είπε για τον Ευάγγελο Συγκούνα ο Δήμαρχος Πρέβεζας.

Μιλώντας για τα 4 χρόνια που το Λιμενικό Ταμείο έχει γίνει Δημοτικό ο κ. Μπαϊλης είπε : «Αυτά τα 4 χρόνια προχωρήσαμε τον Τουριστικό Λιμένα. Οχτώ χρόνια είχε βαλτώσει. Είναι ένα έργο το οποίο το παρέλαβε η σημερινή δημοτική αρχή. Έργο που έλειπε από την Πρέβεζα και το οποίο πιστεύω και προσωπικά ότι θα συμβάλει ουσιαστικά στην ποιοτική αναβάθμιση του θαλάσσιου τουρισμού. Επιπλέον θα συμβάλει στην ανάκαμψη της τοπική οικονομίας με την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την προσέλκυση τουριστών με υψηλά εισοδήματα. Έργο που προχωράει ικανοποιητικά σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες και το σχετικό χρονοδιάγραμμα. Το έργο αυτό είναι της Πρέβεζας. Δεν ανήκει σε κανέναν παρά μόνο στην Πρέβεζα … Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό. Επειδή καταλαβαίνουμε, υπάρχουν και πολιτικά διλήμματα και πολιτικές θέσεις και απόψεις. Όσοι διαφωνούσαν πολιτικά με το έργο αυτό είχαν την ευκαιρία να το απεντάξουν με ότι αυτό συνεπάγεται. Για εμάς ο τουριστικός λιμένας είναι βασικό αναπτυξιακό έργο για την Πρέβεζα. Έργο που έλειπε. Έργο που θα κάνει την Πρέβεζα έναν ξεχωριστό και ελκυστικό τουριστικό προορισμό. Πριν λίγο καιρό ο Guardian περικλείει την Πρέβεζα μέσα στους 10 καλύτερους τουριστικούς προορισμούς και η Κουντουρά μου είπε: «Συγχαρητήρια Δήμαρχε για την πόλη σας» . Αυτή την περίοδο το είπε δημόσια στην Θεσσαλονίκη , η Αγγλία και η Γαλλία δεν μιλάνε για Ελλάδα, μιλάνε μόνο για Πρέβεζα.» και πρόσθεσε μεταξύ άλλων πως για το εμπορικό λιμάνι υπήρξε εσκεμμένη διαστρέβλωση, των λόγων που είπε.  «Αγαπητοί συνάδελφοι όχι μόνο δεν μιλάμε για υποβάθμιση, αλλά  ο προγραμματισμός και όλες οι ενέργειες που έχουμε κάνει σαν δημοτική αρχή δείχνει το αντίθετο. Οι σημερινές ανάγκες επιβάλλουν την άμεση αναβάθμιση του εμπορικού λιμένα και ιδιαίτερα όσων αφορά την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών σε σχέση πάντοτε με τις εμπορικές δραστηριότητες. Με σκοπό πάνω από όλα την διατήρηση των θέσεων εργασίας όλων των εργαζομένων στο εμπορικό λιμάνι, καθώς και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, για αυτό και όλες οι ενέργειες είναι προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης του εμπορικού λιμένα. Ενδεικτικά, η σημερινή διοίκηση μόλις ανέλαβε μέσα σε τρεις μήνες στήριξε την λειτουργία του εμπορικού λιμένα με το ποσό των 75 χιλιάδων ευρώ για να λειτουργήσει. Υπήρχε πρόβλημα βιωσιμότητας. Υπέβαλε πρόταση στο υπουργείο 200 χιλιάδες για μέσα επιτήρησης  σύμφωνα με τα πρότυπα. Προκρίνει την τροποποίηση του ισχύοντος μάστερ πλαν με σκοπό την κατασκευή την ανατολικής προβλήτας, ώστε ο εμπορικός λιμένας να καταστεί βιώσιμος και ανταγωνιστικός. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθεί η καινούργια μελέτη του μάστερ πλαν. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η μελέτη προβλέπεται να παραδοθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2019. Το κόστος της μελέτης ανέρχεται στις 65 χιλιάδες ευρώ και η πληρωμή θα γίνει από ίδια έσοδα του Λιμενικού Ταμείου. Συγχρόνως σύμφωνα με την υποφαινόμενη λύση που είναι καθολικά αποδεκτή από όλους τους τοπικούς φορείς, η Νοτιοδυτική πλευρά θα μπορεί να δέχεται και πλοία κρουαζιέρας. Με αυτό το τρόπο θα αποκτήσουμε μια ωφέλιμη προβλήτα συνολικά 600 μέτρων για να καταστεί αυτό το λιμάνι επιτέλους βιώσιμο και να υπάρχει μια οικονομική ανάπτυξη για την περιοχή. Επίσης θέλω να αναφέρω ότι στην μελέτη που συντάσσεται προβλέπεται να γίνει η κατασκευή επιβατικού σταθμού. Προβλέπεται στην είσοδο του εμπορικού λιμένα, εκεί που είναι το τελωνείο να γίνει ένα κτίριο που θα φιλοξενήσει το Λιμεναρχείο. Και έτσι επιτυγχάνεται η άριστη συμμόρφωση στις απαιτήσεις των διεθνών προτύπων για τα λιμάνια και προτείνονται και άλλοι χώροι πολιτιστικοί.(…) Επίσης στο πλαίσιο σύνδεσης του λιμανιού με την ΒΙ.ΠΕ και τον Περιφερειακό Εθνικό Δρόμο Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας προτείνουμε στο σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας  που συντάσσεται αυτή την χρονική περίοδο, προκειμένου να μεγάλα οχήματα να μην διέρχονται από το μοναδικό νοσοκομείο και μπροστά από τα σχολεία όπως είναι οι ναυτικές σχολές, προτείνουμε στον ΣΒΑΚ έναν υπόγειο τούνελ το οποίο θα ξεκινά από την πυροσβεστική και θα βγαίνει στα καύσιμα και έτσι αποφεύγουμε όλη αυτή τη μεγάλη όχληση που γίνεται στην πόλη. Επίσης διεκδικούμε στη βάση μιας δίκαιης χωρικής ανάπτυξης, την σύνδεση της Πρέβεζας με τους μεγάλους οδικούς άξονες την Εγνατία και την Ιόνια. Δυστυχώς, όταν γίνονταν ο σχεδιασμός της σύνδεσης των μεγάλων πόλεων με τους μεγάλους οδικούς άξονες, η Πρέβεζα ήταν απούσα. (…) Στόχος μας είναι να υπάρχει μια ισόρροπη, βιώσιμη αστική ανάπτυξη και των τριών δράσεων του λιμένα. Εμπορικού, τουριστικού και αλιευτικού» είπε μεταξύ άλλων, κλείνοντας την τοποθέτηση του ο Δήμαρχος Πρέβεζας.

Όλα όσα είπε ο κ. Μπαϊλης δεν έμειναν αναπάντητα, αφού στην συνέχεια το λόγο πήρε ο Γενικός Γραμματέας Μεταναστευτικής Πολιτικής κ. Μιλτιάδης Κλάπας, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα αιχμηρός στην δευτερολογία του.

Απευθυνόμενος λοιπόν στον Δήμαρχος Πρέβεζας ο κ. Κλάπας είπε μεταξύ άλλων : «Κύριε Δήμαρχε καταρχάς ακούγοντας σας εξεπλάγην. Γιατί ήσαστε δήμαρχος 9 χρόνια και έρχεστε σήμερα και περίπου προσπαθείτε να μας πείσετε λέγοντας μας ότι, θα γίνει αυτό, θα είναι αυτό, θα είναι εκείνο, θα είναι το άλλο, μετά από 9 χρόνια (που είναι δήμαρχος), αυτό σημαίνει πολιτική εξωστρεφούς ανάπτυξης … Δεν είναι έτσι! Πολιτική εξωστρεφούς ανάπτυξης, είναι η πολιτική εκείνη, η οποία έχει παράγει τα απαιτούμενα εργαλεία και έργα και έχει φέρει στην πόλη μας αυτή την εξωστρεφή ανάπτυξη. Εδώ ακούμε μία διάλεξη την οποία έχουμε ακούσει πολλές φορές. Μπορεί να έχετε έναν σχεδιασμό τώρα, αλλά δεν τον έχετε υλοποιήσει μέχρι τώρα!Δεν υπάρχει κάτι για το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε … Μικρές παρεμβάσεις μέσα στο λιμάνι; Ναι, αλλά πάντα γίνονταν! Ξεκινήσατε με το εξής … «Δεν δέχομαι τον μηδενισμό» και έχετε δίκιο. Και εγώ πρώτος έκανα μία με ανοιχτή καρδιά τοποθέτηση προσπαθώντας να δημιουργήσουμε όλοι μαζί ένα μέτρο για την ανάπτυξη. Και τι ήρθατε και είπατε; Μέχρι που τώρα δεν είχε γίνει τίποτα! Από το 90′ και μετά στο λιμάνι δεν έγινε τίποτα … Ήρθατε εσείς που σαν κατηγορούν οι μισή σας παράταξη, όλοι οι φορείς της πόλης και κατηγορείτε όλους τους άλλους!Και προηγουμένως λέτε ο μηδενισμός δεν είναι καλό πράγμα… Μπορούμε να συζητήσουμε έτσι και να υπάρχουν συναινέσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο. της λογικής και η απαραίτητη. Από το 90′ μέχρι το 14′, τα χρόνια που εγώ ήμουν αντιδήμαρχος ή Δήμαρχος, με πολλούς προέδρους, είχαμε διαφορές και με ορισμένους και συγκρούσεις. Ποτέ προσωπικές, πάντα σε πολιτικό επίπεδο! Δεν μπορώ να σκεφτώ για έναν, από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο που σας παρέδωσε, να μην πω κριτικές ή μια καλή κουβέντα.  Έχετε στοχοποιήσει την διαφορετική άποψη. Όποιος λέει κάτι διαφορετικό από αυτό που επιχειρήθηκε να γίνει και έγινε είναι για να κατηγορηθεί. Το έχω ζήσει. Κάνετε ορισμένες προτάσεις, τις οποίες, μου θυμίζει αυτό το μακέτο, θυμάστε που ένας πρωθυπουργός έλεγε το μακέτο και εννοούσε τις μακέτες. Και φέρνετε τώρα για να συζητήσουμε σοβαρά και θα δεχθούμε ότι αυτό είναι θέμα ανάπτυξης, για παράδειγμα λέω ένα, σέβομαι την άποψη σας, δεν είναι θέμα της άποψης, είναι θέμα του ρεαλισμού, ότι θα πάρουμε από το λιμάνι και θα κάνουμε μια υπόγεια σήραγγα και θα βγούμε στα καύσιμα και έτσι θα λύσουμε το θέμα της πρόσβασης στο λιμάνι. Ε με συγχωρείτε πάρα πολύ αλλά εγώ λέω κάτι άλλο … Να την πάρουμε αυτή την σήραγγα και να την βγάλουμε στην Σμυρτούλα και να τελειώνουμε. (Μπαϊλης: Προσπαθείτε να μηδενίσετε όποια πρόταση γίνεται). Εγώ να μηδενίσω; Ούτε μηδένισα κανέναν, ήρθα και είπα σεμνά την άποψη μου. Κάνετε μία πρόταση και είπα σέβομαι την πρόταση σας.Δήμαρχε δεν δέχεσαι καμία κριτική, το μόνο πράγμα που θες είναι να έρθουμε εδώ και να πούμε τι ωραία που τα έκανες. Δεν θα το ακούσεις γιατί δεν τα έκανες καλά. Είσαι ο πρώτος ο οποίος κατηγορείς τους πάντες. Με το που ανέλαβες το Δήμο με πέρασες γενεές δεκατέσσερις για πράγματα απίστευτα, για πράγματα που η ίδια η ζωή απέδειξε ότι ήταν εντελώς ψέμματα. (…) Αυτό που ακούω είναι ότι θα ζωγραφίσουμε σε ένα μαστερ πλαν, αυτά που πρόκειται να γίνουν και έτσι ήρθε η εξωστρεφής ανάπτυξη. Αυτό λέω, ότι δεν είναι μία βάση πάνω στην οποία μπορούμε να συζητήσουμε. Δεν σας απασχολεί αν το εμπορικό λιμάνι έχει μία μειωμένη δραστηριότητα, αυτό μπορεί να μας πει κάποιος που οφείλεται; Γιατί την έχει; Είναι όλοι άμοιροι ευθυνών; Φταίνε κάποιοι άλλοι; Όλα λειτουργούσαν θαυμάσια αλλά η κακιά μοίρα, έκανε το λιμάνι να πέφτει; Τότε γιατί τα σχεδιάζουμε όλα αυτά; Άρα σημαίνει ότι υπήρχαν σοβαρά ελλείμματα. Εγώ δεν θέλω να σας μηδενίσω, αλλά δεν μπορούμε να ακούμε μια διάλεξη για πράγματα που θα γίνουν και καμία αυτοκριτική για πράγματα τα οποία οδήγησαν σε σφάλματα!»

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1 σχόλιο για “Η βελόνα κόλλησε στον Guardian …. Δεν δέχεται την κριτική, δεν κάνει καμία αυτοκριτική!”

  1. Ο/Η Τάκης λέει:

    ο άνθρωπος που δεν έριξε άσφαλτο σε ούτε ενα μέτρο δρόμο στην πόλη μιλάει για σήραγγες;;χαχαχαχα!!Χρήστο με το 1/5 του κόστους της σήραγγας φτιάχνεις διπλές λωρίδες στον υπάρχων δρόμο(που προβλεπώνταν ανάπτυξη αλλα απεντάχθηκε το έργο το 2013 απο την περιφέρεια) μεχρι τα φανάρια της αστυνομίας και με τα υπόλοιπα 4/5 φτιάχνεις του υπόλοιπους δρόμους της πόλης!Η εμπειρία σας σαν δημοτική αρχή είναι με εργάκια της τάξης των 100.000 μεχρι 250.000, τα μεγαλύτερα ειναι με μελέτες περιφέρειας.

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Διαβάστε επίσης

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ