Τρίτη, 11/12/2018

ΑΟΡΑΤΗ ΚΛΩΣΤΗ : Η Κινηματογραφική Λέσχη Πρέβεζας συνεχίζει τις προβολές της στο Πολιτιστικό Κέντρο

Η Κινηματογραφική Λέσχη Πρέβεζας  συνεχίζει τις προβολές της την Τετάρτη 28 Νοεμβρίου ώρα 9.00 μ.μ στο Πολιτιστικό Κέντρο Πρέβεζας με την ταινία «Αόρατη κλωστή».
Έγχρωμη ταινία του 2017 διάρκειας 130′

Σκηνοθεσία: Πολ Τόμας Άντερσον

Παίζουν: Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Λέσλι Μάνβιλ, Βίκι Κριπς

βραβείο όσκαρ καλύτερων κοστουμιών

5 υποψηφιότητες όσκαρ

(βαθμολογία IMDB 7.5)

Στο μεταπολεμικό Λονδίνο του ’50 ο σχεδιαστής ρούχων Ρέινολντς Γούντκοκ και η αδερφή του, Σίριλ κυριαρχούν στο χώρο της βρετανικής υψηλής ραπτικής.

Πελάτες τους είναι γαλαζοαίματοι, αριστοκράτες κι αστέρες του κινηματογράφου. Στη ζωή του ιδιόρρυθμου Ρέινολντς μπαινοβγαίνουν μοντέλα που κατά διαστήματα γίνονται μούσες του αλλά εκείνος παραμένει ορκισμένος εργένης. Ώσπου γνωρίζει την Άλμα, μια ασχημούλα αλλά ταιριαστή με τα αυστηρά μέτρα του κοπέλα της εργατικής τάξης και φέρνει έντονες αναταράξεις στην τακτοποιημένη μέχρι λεπτομέρειας ζωής του.

Η αυστηρή τελετουργία με την οποία συνθέτει την καθημερινότητα του, είναι η πυξίδα ζωής αλλά και δημιουργίας για τον Ρέινολντς (ο κεντρικός ήρωας είναι βασισμένος στον ισπανό σχεδιαστή Μπαλενθιάγα). Αφήνοντας τα διαδικαστικά στην αδελφή του (μια βλοσυρή και ανατριχιαστική μέχρι λεπτομέρειας ερμηνεία της Λέσλι Μάνβιλ που αποσπά την πρώτη της οσκαρική υποψηφιότητα) αφιερώνει όλο το είναι του στο σχεδιασμό κοστουμιών και φορεμάτων για μέλη της βασιλικής οικογένειας και της αριστοκρατίας. Ώσπου μια απροσδόκητη γνωριμία – δύσκολα ο θεατής μπορεί να εντοπίσει στην ασχημούλα, συνηθισμένη Άλμα τι είναι αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον στο μονόχνωτο Ρέινολντς – θα αποτελέσει το εφαλτήριο της αλλαγής που θα φέρει τα πάνω κάτω στη ζωή του.

Ο Πολ Τόμας Άντερσον των καλλιτεχνικών αλλά όχι και εμπορικών χιτ «Θα χυθεί αίμα», «Ξέφρενες νύχτες», «Μανόλια», «Master» κλπ, στην πρώτη εκτός ΗΠΑ ταινία του φτιάχνει ένα ατόφιο κομψοτέχνημα που κρύβει επιμελώς τα μυστικά του. Όπως ο τελειομανής και αυστηρός στις αρχές του Ρέινολντς ράβει τις πιο μύχιες σκέψεις και τα βάσανα της ψυχής του, όντας πεπεισμένος ότι είναι «καταραμένος» στη ζωή και καταδικασμένος μόνο να ευτυχεί μέσα από την επιτυχία της δουλειάς του, στις φόδρες των φορεμάτων που σχεδιάζει, έτσι κι ο αμερικανός σκηνοθέτης κρύβει τα σημαντικά κομμάτια της προβληματικής του πίσω από λεπτομέρειες και φαινομενικά ασήμαντα επεισόδια. Όμως πιστέψετε μας τίποτα σε αυτή την «Αόρατη κλωστή» δεν είναι υπερβολικό, παράταιρο ή δίχως δεύτερο επίπεδο καμωμένο. Τα ίχνη της γοητείας του φιλμ μπορεί να μην εντοπίζονται εύκολα (αν και είναι η πιο αφηγηματικά φιλική προς το θεατή ταινία του Άντερσον στην ουσία παραμένει δέσμια της εκκεντρικής ιδιοφυίας του χαρισματικού καλλιτέχνη ) αλλά προσκαλούν τον σινεφίλ σε ένα ντελικάτο, ατμοσφαιρικό και μελαγχολικό σύμπαν.

Η αυστηρότητα και ο αυτοέλεγχος συμπεριφοράς – μαζί με την ικανότητα του να προσδίδει στον μάλλον αντιπαθή ήρωα του μοναδική ευαισθησία και ανθρωπιά – οδήγησαν τον Λιούις στην έκτη οσκαρική υποψηφιότητα του. Μαζί με τον υπόγειο σαρκασμό, τον ιδιότυπο ρομαντισμό και την αναζήτηση του αέρα αλλαγής στην πένθιμη μεταπολεμική Ευρώπη (με την ανάδειξη της Γυναίκας σε πρωταγωνιστικό, ισότιμο του άντρα ρόλο) ο Άντερσον δίνει πνοή σε μια άψυχη και καθωσπρέπει μεταπολεμική Ευρώπη βάζοντας το ερωτικό στοιχείο και την αληθινή αγάπη σε ρόλο οδηγού.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Διαβάστε επίσης

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ