ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΜΟΝΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ.
Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου δίνει τις πιο κάτω συμβουλές στους Καταναλωτές τι ακριβώς πρέπει να προσέξουν κατά την διάρκεια της διαμονής τους στον τόπο του Τουριστικού Προορισμού τους.
Είναι χρήσιμο
. Να παίρνεις τον αριθμό του ταξί διότι μπορεί να ξεχάσεις κάτι.
. Να παίρνεις μια κάρτα του ξενοδοχείου που έχει τη διεύθυνση και το τηλέφωνο.
. Να γνωρίζεις το όνομα και το τηλέφωνο του αρχηγού του γκρουπ σε περίπτωση
που ταξιδεύεις με ομαδική εκδρομή.
. Να ελέγχεις απόλυτα τα παιδιά σου όταν κυκλοφορείτε σε περιοχές με πολύ
κόσμο.
. Να ρωτάς αν πίνεται το νερό της βρύσης.
. Να τοποθετείς τα χρήματα και τα κοσμήματα σε θυρίδα ασφαλείας στο
ξενοδοχείο.
. Να διασφαλίζεις την τσάντα σου περνώντας τη διαγωνίως στον ώμο σου όταν
κυκλοφορείς στο δρόμο.
Απόφυγε
. Να κυκλοφορείς σε στενούς δρόμους με ανεπαρκή φωτισμό και μη πολυσύχναστα σημεία.
. Να φοράς και να μεταφέρεις κοσμήματα μεγάλης αξίας κυρίως σε μεγάλα τουριστικά κέντρα.
. Να αφήνεις πολλά χρήματα και κοσμήματα στο δωμάτιο του ξενοδοχείου.
. Να ανοίγεις την πόρτα του δωματίου σου χωρίς να ελέγξεις πριν ποιος είναι.
. Να κυκλοφορείς με τη φωτογραφική μηχανή ή τη βιντεοκάμερα κρατώντας τα συνεχώς στα χέρια σου, διότι δίνεις στόχο στον υποψήφιο κλέφτη.
. Να αγοράζεις διάφορα είδη ( ρολόγια, δερμάτινα, φωτογραφικές μηχανές κ.α.) από επιτήδειους που σε πλησιάζουν στο δρόμο.
. Να πίνεις νερό από τη βρύση , όταν βρίσκεσαι στο εξωτερικό.
. Να ανταλλάσσεις χρήματα στο ξενοδοχείο ή σε τουριστικό γραφείο διότι επιβαρύνεσαι ένα μικρό ποσοστό προμήθειας.
Σαν ταξιδιώτης, έστω και εάν φοράτε σορτσάκι και σαγιονάρες, εξακολουθείτε να είστε πολίτες μιας ευνομούμενης χώρας. ¨Έχετε υποχρεώσεις, αλλά και δικαιώματα. Πρέπει, λοιπόν να τα ξέρετε, για να μπορείτε, ακριβώς, να τα προστατέψετε.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ.:
- Όλες οι παραλίες είναι κοινόχρηστου χαρακτήρα και επιτρέπεται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών. Στις οργανωμένες παραλίες, θα πρέπει να προβλέπεται ελεύθερος χώρος και για τους υπόλοιπους λουόμενους
- Η χρέωση για τη χρήση ομπρέλας και ξαπλώστρας θα πρέπει να είναι αναρτημένη σε τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο
- Θα πρέπει να εκδίδεται απόδειξη παροχής υπηρεσιών
- Όσες παραλίες έχουν αντίτιμο εισόδου, είναι υποχρεωμένες να έχουν ικανό αριθμό ναυαγοσωστών, κατά τους μήνες Ιούνιο – Αύγουστο και ώρες 10:30-17:30
- Στις οργανωμένες εγκαταστάσεις, πρέπει να υπάρχει επισήμανση με ευδιάκριτους πλωτούς σημαντήρες των ορίων, που μπορούν να φτάνουν οι λουόμενοι
- Στις παραλίες με εγκαταστάσεις θαλάσσιων μέσων αναψυχής, είναι υποχρεωτικό να υπάρχει διάδρομος μέσα στη θάλασσα, πλάτους 7 έως 15 μέτρων και μήκους σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής
- Απαγορεύονται τα θαλάσσια μέσα αναψυχής (σκι, αλεξίπτωτο, έλκηθρο, κλπ.) και τα θαλάσσια μοτοποδήλατα (jet ski, surf jet, sea beetle, sea bike) σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από τους σημαντήρες
- Η κυκλοφορία των παραπάνω θαλάσσιων μέσων απαγορεύεται τους μήνες Ιούνιο με Σεπτέμβριο μεταξύ των ωρών 14:00 και 17:00
- Τα wind surf πρέπει να κινούνται έξω από τους σημαντήρες ή 200 μέτρα από το σύνηθες σημείο των κολυμβητών
Το Γραφείο Προστασίας Τουριστών του Ινστιτούτου Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου είναι στη διάθεση του κάθε καταναλωτή ταξιδιώτη να τον ενημερώσει για τα δικαιώματά του, αλλά και να του συμπαρασταθεί σε κάθε προβλημά του .Γι’ αυτό μην διστάζετε να επικοινωνείτε μαζί μας για οποιαδήποτε πληροφορία-παράπονο η καταγγελία στη Διεύθυνση Θ.Πασχίδη 52 ΤΚ 45445 Ιωάννινα-Τηλ. /Φάξ 26510-65178. E-mail:inpka.hp@gmail.com.- .