Πέμπτη, 14/12/2017
Δεκ 14, 2017 - Πεμ
Preveza GR
Άνεμος 2 m/s
Πίεση 763.57 mmHg
14°C
Υγρασία 71%
Σύννεφα 75%

Σεμινάριο για τις εξαγωγές διοργάνωσε το Επιμελητήριο Άρτας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τα βασικά βήματα – προϋποθέσεις για να ξεκινήσει μια επιχείρηση εξαγωγές ανέπτυξαν στο σεμινάριο που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Άρτας, την Τετάρτη 19 Απριλίου 2017, τα στελέχη του Κέντρου Εθελοντών Μάνατζερ Ελλάδος Ιωάννης Μεθόδιος και Δημήτρης Ραντόπουλος.
Την εκδήλωση χαιρέτισε  ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Άρτας. Ο κ. Χρήστος Παπάζογλου επισήμανε ότι το σεμινάριο εντάσσεται σε μια σειρά δράσεων για τις εξαγωγές, που διοργανώνει το Επιμελητήριο Άρτας με στόχο την τόνωση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων μελών του, αλλά και την ενημέρωση μικρών δυνητικών εξαγωγέων.
Αναφέρθηκε εξάλλου, στα οφέλη από την πρόσφατη παράδοση της Ιόνιας Οδού σε συνδυασμό με την Εγνατία, τα δύο Λιμάνια (Πρέβεζας, Ηγουμενίτσας) και το αεροδρόμιο του Ακτίου, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Οι ημέρες του Πάσχα, με τα άνοιγμα των οδών της ανάπτυξης μας έδειξαν ότι η περιοχή μας έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Οι συνθήκες μεταφορών γίνονται ταχύτερες, αξιόπιστες, ασφαλέστερες, γεγονός που εκτιμώ πως θα επηρεάσει θετικά τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων, αλλά και του καθενός από εμάς».
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου αναφέρθηκε τέλος, στην πρόσφατη πυρκαγιά, που κατέστρεψε τις εγκαταστάσεις της εταιρείας ζωοτροφών LAKY AE, χαρακτηρίζοντάς την πλήγμα για την τοπική οικονομία, εκφράζοντας τη θλίψη και τη συμπαράσταση του διοικητικού Συμβουλίου για το τραγικό γεγονός και την ευχή να ορθοποδήσει και να επαναλειτουργήσει το συντομότερο προς όφελος τόσο της επιχειρηματικότητας, όσο και των εργαζομένων.
Ο κ. Δημήτρης Ραντόπουλος παρουσίασε τις βασικές αρχές των εξαγωγών. Όπως είπε, σημαντικός παράγοντας είναι η ποσότητα διότι ανάλογα με την ποσότητα διαμορφώνεται η οικονομία κλίμακος, αλλά και η ποιότητα του τελικού προϊόντος. Σε ότι αφορά την ποιότητα στα τρόφιμα θα πρέπει να είναι πιστοποιημένη από διαπιστευμένους ευρωπαϊκούς οργανισμούς, αναλόγως αν μιλάμε για νωπά (ICM) ή για μεταποιημένα προϊόντα (HACCP, ISO). Σημαντικό ρόλο στην προσέγγιση του καταναλωτή, τόνισε, παίζει η ετικέτα και προέτρεψε οι εξαγωγείς να συμβουλεύονται επαγγελματία Marketing για το σήμα (Brand) και την μακέτα ετικέτας. Αναφορικά με την τελική τιμή του προϊόντος υποστήριξε  πως ο προσδιορισμός της πρέπει να ξεκινάει από πάνω προς τα κάτω. Από το περιθώριο κέρδους πρέπει να υπολογίζονται τα γενικά έξοδα και το κόστος χρηματοδότησης.
Ο εν δυνάμει εξαγωγέας οφείλει να πραγματοποιεί έρευνα αγοράς. Τα στοιχεία προς εξέταση είναι ποσοτικά, ποιοτικά, βιολογικά- οργανικά, τιμή – ελαστικότητα, εποχή προσφοράς, πληθυσμιακή σύνθεση. Επίσης, πρόσθεσε, πως θα πρέπει να μελετώνται τα δίκτυα διανομής. Σε ότι αφορά τις μικρές σχετικά ποσότητες σε συνδυασμό με ποιότητα και κόστος παραγωγής οδηγούν στην ανάγκη να προσεγγίσουμε μικρότερες αλυσίδες διάθεσης τροφίμων (Delicatessen).
Σημαντικό ρόλο παίζει εξάλλου, το Branding, η ταυτότητα που δίνουμε στο προϊόν (Βιολογικό, Διατροφικό, Συνδυασμός δύο παραδοσιακών Ελληνικών προϊόντων όπως μέλι με μαστίχα Χίου, φέτα με λάδι, ελιά με κάπαρη, μαρμελάδα με στέβια, χώρα προέλευσης, τόπος προέλευσης, Συνέπεια στην ετικέτα – όνομα – συσκευασία, η αναγνωρισιμότητα προϊόντος στο «ράφι» είναι δύσκολο να κατακτηθεί και χρειάζεται συνεχής προσπάθεια και συνέπεια για να κρατηθεί).
Σε ότι αφορά την προώθηση του προϊόντος ο εξαγωγέας μπορεί να αντλήσει στοιχεία από τις πρεσβείες και τα Επιμελητήρια, από το διαδίκτυο, ενώ χαρακτήρισε σημαντική την συμμετοχή σε εκθέσεις και την προσωπική επαφή. Τέλος, ο κ. Ραντόπουλος αναφέρθηκε στις χώρες που πρέπει ένας νέος εξαγωγέας να προσεγγίσει. Όπως είπε, πέραν από τις παραδοσιακές αγορές (ΕΕ – Γερμανία, Βρετανία, Βέλγιο, ΗΠΑ) ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αναδυόμενες αγορές (Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Κίνα,  Ρωσία, Μ. Ανατολή).
Στο ίδιο πνεύμα, ο κ. Ιωάννης Μεθόδιος αναφέρθηκε σε μια ενδεικτική προσπάθεια διείσδυσης σε μια ξένη αγορά, φέρνοντας ως παράδειγμα  ένα προϊόν μελιού, με επικέντρωση στο μάρκετινγκ και επικοινωνία.
Όπως υποστήριξε για να είναι ένα προϊόν ανταγωνιστικό θα πρέπει να υπάρχει κάτι που το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα (στη γεύση ή προσδίδοντάς του περισσότερες φυσικές ευεργετικές ιδιότητες).
Ως παράδειγμα έφερε το μαστιχόμελο. Όπως είπε ο συνδυασμός ελληνικό μέλι + ελληνική μαστίχα Χίου μπορεί και αποδεδειγμένα να  προσφέρει τουλάχιστον τις 3 βασικές δράσεις που είναι η αντιβακτηριδιακή, η αντιοξειδωτική και η αντιφλεγμονώδης δράση, και πλήθος άλλων, όπως ίσως να τεκμηριώνεται από επιστημονικές έρευνες.
Αφού αποδειχθεί η αξία του προϊόντος, θα πρέπει να διερευνηθεί τόσο η πρόθεση αγοράς, όσο και η προθυμία πληρωμής εναλλακτικών επιπέδων τιμής, με ιδιαίτερα θετικά ευρήματα. Επίσης, οι διαδικασίες αδειοδότησης, αποθήκευσης, μεταφοράς, ασφάλισης κλπ.
Υποστήριξε εξάλλου, πως για να διαπιστώσει κάποιος  αν θα είναι επικερδής η εξαγωγική προσπάθεια, πρέπει να λάβει υπόψη όλα τα προβλεπόμενα κόστη (μάρκετινγκ και προώθησης, παραγωγής, συσκευασίας,  οργάνωσης και διοίκησης,  μεταφοράς εμπορευμάτων,     Χρηματοοικονομικά κόστη). Τέλος, διαμορφώνεται η στρατηγική μάρκετινγκ και επικοινωνίας.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Διαβάστε επίσης

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ