Τετάρτη, 21/08/2019

Άκτιο-Αμβρακία: Απαλλοτριώσεις, Αρχαιολογία και οικονομικά κρατούν αιχμάλωτο το έργο

Τουλάχιστον στα μέσα του 2017 μεταφέρεται η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου ‘Ακτιο-Αμβρακία. Αυτό προκύπτει από την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών σε σχετική ερώτηση του βουλευτή των ΑΝΕΛ Νίκου Νικολόπουλου για την πορεία των έργων.

Όπως αναφέρεται στην απάντηση του Υπουργείου Υποδομών ο μέχρι σήμερα ρυθμός εκτέλεσης των εργασιών των εν λόγω εργολαβιών δεν είναι ο αναμενόμενος και θα χρειαστεί μία νέα παράταση κατά τουλάχιστον 18 μήνες από τις σημερινές προθεσμίες.

Αυτό μας οδηγεί τουλάχιστον στο καλοκαίρι του 2017 καθώς σήμερα οι προθεσμίες των 4 εργολαβιών είναι για τα τέλη του έτους οπότε με την προσθήκη των 18 μηνών φτάνουμε στα μέσα του 2017 και πάντα με την αίρεση από εδώ και μπρος να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις.

Ήδη τον Ιούλιο τα εργοτάξια λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης έμειναν νεκρά και ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει εργασίες πράγμα που σημαίνει νέες επιπλέον καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα.

Σύμφωνα με το έγγραφο του Υπουργείου που διαθέτει το ypodomes.com οι σημαντικότεροι λόγοι που το έργο δεν προχωρά είναι:
-Την άρνηση επίταξης ακινήτων από κάποιους ιδιοκτήτες
-Τις επανειλημμένες αναβολές στις δικάσιμους για τον καθορισμό των ποσών αποζημίωσης
-Την ανάγκη αντιμετώπισης γεωτεχνικών προβλημάτων (κατολισθήσεων)
-Την ανάγκη τροποποίησης των μελετρών στους κόμβους Πούντας, Κ3 υδραγωγείου Βόνιτσας και Κατούνας
-Την ανάγκη επιπλέον περιβαλλοντικής αδειοδότησης λόγω των παραπάνω τροποποιήσεων

ΑΤΕΛΕΙΩΤΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ
Ακόμα ένα βάσανο για το έργο αποτελούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές στην περιοχή του Δρυμού οι οποίες είναι ακόμα και σήμερα σε εξέλιξη χωρίς να γνωρίζουμε πότε θα ολοκληρωθούν. Αυτές οι ανασκαφές οδηγούν σε αναγκαστική τροποποίησης της μελέτης σε αυτή την περιοχή. Τα αρχαιολογικά ευρήματα θεωρούνται σημαντικά.

ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
Αυτή την εποχή η Διευθύνουσα Υπηρεσία βρίσκεται στο στάδιο σύνταξης των εργασιών που θα χρειαστούν για την αποτίμηση του ποσού που είναι απαραίτητου για την ολοκλήρωση του έργου.

Το Υπουργείο Υποδομών πάντως κράτα και μία «πισινή» καθώς αναφέρει πως «το Υπουργείο μας θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια  στα πλαίσια της νομοθεσίας περί δημόσιων έργων για την συνέχιση και ολοκλήρωση κατά το εφικτό του έργου, στην περίπτωση όμως που αυτό δεν καταστεί δυνατό λόγω υπαιτιότητας και αδυναμίας του αναδόχου θα εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες από το Νόμο περί δημοσίων έργων κυρώσεις».

Να θυμίσουμε πως το έργο είναι έργο-γέφυρα με χρηματοδότηση τόσο από το ΕΣΠΑ 2007-2013 όσο και απο το ΣΕΣ 2014-2020 και χρηματοδοτικά είναι εξασφαλισμένο.

ΙΣΤΟΡΙΑ-ΣΑΠΟΥΝΟΠΕΡΑ
Πρόκειται για ένα σπουδαίο οδικό έργο που έχει γίνει σήριαλ σαπουνόπερας. Τα έργα ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2010 (σπασμένα σε 4 εργολαβίες) με στόχο να ολοκληρωθούν το 2013, αλλά από τη μία τα προβλήματα του αναδόχου (όμιλος ΑΕΓΕΚ) και από την άλλη οι αστοχίες σε μελέτες και οι απαλλοτριώσεις-αρχαιολογικά έφεραν το έργο σήμερα να έχει πρόοδο γύρω στο 50%, 5,5 χρόνια μετά την έναρξη των πρώτων έργων.

Όταν ολοκληρωθεί θα είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος 2 λωρίδων με ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας που θα ξεκινά από τον Ανισόπεδο Κόμβο Αμβρακίας στην Ιόνια Οδό και θα καταλήγει στο Άκτιο όπου και θα συνδέεται με την υποθαλάσσια σήραγγα Άκτιο-Πρέβεζα.

Η απόσταση από το ένα άκρο στο άλλο θα απαιτεί περίπου 25 λεπτά μειώνοντας σημαντικά τις χρονοαποστάσεις ενώ σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό θα μεταμορφώσει πλήρως τις οδικές μετακινήσεις στην περιοχή (Δυτική Στερεά, Ήπειρο, Ιόνια Νησιά) και θα ευνόησει τις εμπορευματικές, επιβατικές και τουριστικές δράσεις. Όλα αυτά εφόσον κάποια στιγμή το έργο κλειδώσει και οδεύσει προς ολοκλήρωση απαλλαγμένο από τα σημερινά του προβλήματα.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Διαβάστε επίσης

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ