Παρασκευή, 23/08/2019

Η Πρέβεζα ΕΧΕΙ Μουσικό Σχολείο!!!

Για την συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας στο Χατζιδάκειο Φεστιβάλ στην Ξάνθη αλλά και για το πρόγραμμα συναυλιών του σχολείου, ενημέρωσε τους εκπροσώπους των Τοπικών Μέσων Ενημέρωσης, η διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας κ. Ελένη Συνεσίου. 
Η κ. Συνεσίου αναφέρθηκε στην πολύ σημαντική εμπειρία των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας και μας μίλησε για τον ενθουσιασμό των παιδιών που έζησαν αυτή τη μοναδική εμπειρία.
Μεταξύ άλλων η κ. Συνεσίου είπε: «Αυτό που ζήσαμε ήταν ένα όνειρο, ήταν μαγικά, παιδιά, καθηγητές μουσικής κυρίως, αλλά και οι διευθυντές σχολείων, από το Ηράκλειο της Κρήτης αλλά και από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Στην Ξάνθη ήταν μια συνάντηση των μουσικών σχολείων, όσα μπόρεσαν να πάνε, τα 20 σχολεία από τα 43 Μουσικά Σχολεία που υπάρχουν στην Ελλάδα ήταν εκεί.Εμείς ευτυχώς φέτος τα καταφέραμε. Είναι η 2η χρονιά που γίνεται αυτό το Φεστιβάλ, αφιερωμένο στο Μάνο Χατζηδάκη που ήταν η γενέτηρά του η Ξάνθη.Εμείς καταφέραμε και πήγαμε στην Ξάνθη με 15 παιδιά, τα οποία ανήκουν στο σύνολο της σύγχρονης – έντεχνης μουσικής,που είχαν ένα πρόγραμμα από Beatles μέχρι ελληνική έντεχνη μουσική, Θηβαίο και άλλα τραγούδια που αγαπάνε. Τα παιδιά διαλέγουν μαζί με τον υπεύθυνο καθηγητή τι θέλουν να μάθουν στην διάρκεια της χρονιάς και μέσα από το μάθημα των μουσικών συνόλων που είναι δύο ώρες την εβδομάδα μέσα στο πρόγραμμά τους, εκεί που κάνουν Αρχαία, Μαθηματικά έχουν μία φορά την εβδομάδα 2 ώρες Μουσικά Σύνολα και εκεί εκφράζονται , δημιουργούν, δημιουργούνται και σχέσεις μεταξύ τους. Αυτό που αγαπάνε-την μουσική- το ευχαριστιούνται! Αυτό το σύνολο με υπεύθυνο τον κ. Γιάννη Παππά έφτασε στην Ξάνθη με σκοπό να συμμετέχει όχι μόνο σε αυτή την γιορτή!Χθες ήταν η κορύφωση του Φεστιβάλ. Μία συναυλία στην κεντρική πλατεία της Ξάνθης που διηύθυνε ο Νίκος Κηπουργός με ορχήστρα 423 ατόμων και πάνω από χίλιους χορωδούς. Φανταστείτε πάνω από 1500 παιδιά σε μια ατελείωτη σκηνή.»    

Η κ. Συνεσίου έπειτα από ερώτηση δημοσιογράφου αναφέρθηκε και στο θέμα της στέγασης του Μουσικού Σχολείου, το οποίο απασχόλησε πρόσφατα τη σύσκεψη για θέματα παιδείας που πραγματοποιήθηκε στην Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας(Διαβάστε ΕΔΩ), αφήνοντας σαφείς αιχμές για τις ευθύνες του Δήμου Πρέβεζας .
«Οι κτιριακές εγκαταστάσεις είναι το μεγάλο αγκάθι του 80% των Μουσικών Σχολείων που λειτουργούν στην Ελλάδα.Ελάχιστα έχουν ιδιόκτητα και κατάλληλα κτίρια για Μουσικά Σχολεία, ελάχιστα κτίρια διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές (αίθουσες συναυλιών, ηχογραφήσεων κτλ).Εμείς δεν θα έλεγα ότι είμαστε η χειρότερη περίπτωση αλλά δεν είμαστε και ικανοποιημένοι. Είμαστε ευγνώμονες βέβαια για την λύση που έχει βρεθεί. Ως υπεύθυνη πολιτιστικών το 2009 που ιδρύθηκε το σχολείο, ήμουν στις συσκέψεις που έκαναν τότε όλοι οι φορείς για την λειτουργία του Μουσικού Σχολείου και τότε είχε προκριθεί σαν προσωρινή λύση η παραχώρηση των κτιρίων του πρώην ΤΕΙ από την περιφέρεια. Η περιφέρεια δεν είναι υπεύθυνη για την λειτουργία των σχολείων, υπεύθυνος είναι ο Δήμος. Ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να καταθέσει τις μελέτες για το καινούργιο κτίριο σε οικόπεδο που έχει παραχωρηθεί για την ανέγερση κατάλληλου κτιρίου για το Μουσικό Σχολείο στον Μύτικα.Το Ιούνιο του 2013 ο Δήμος έπρεπε να είχε καταθέσει στην Περιφέρεια τις μελέτες ώστε τότε που υπήρχε και ΕΣΠΑ κατάλληλο για ανέγερση διδακτηρίων, να ενταχθούν αυτές οι μελέτες και τώρα να μην μιλάμε εδώ και να είμαστε στο καινούργιο μας κτίριο.Δυστυχώ αυτό δεν έγινε και δεν έγινε από ολιγωρία του Δήμου. Παρά τις πιέσεις που ασκήθηκαν. Έχω ολόκληρο φάκελο, έγγραφα τα οποία φεύγουν από την διεύθυνση του σχολείου, από την διεύθυνση της δευτεροβάθμιας και από την Περιφέρεια προς το Δήμο αναπάντητα … Δεν υπάρχει μέσα σε αυτή την διετία μια έγγραφη απάντηση. Υπάρχουν προφορικές διαβεβαιώσεις μέχρι και πρόσφατα που είχα επισκεφθεί με τον κ. Μπέλλο τον Δήμαρχο, ότι είναι σχεδόν έτοιμες οι μελέτες.Αυτό που ακούστηκε πρόσφατα σε σύσκεψη για την παιδεία ότι η Περιφέρεια χρειάζεται τις κτιριακές της εγκαταστάσεις για να στεγάσει τις υπηρεσίες της δεν είναι εντελώς ανακριβές. Βέβαια δεν νομίζουμε ότι θα βγάλει το μουσικό σχολείο αν δεν βρεθεί μια καλύτερη λύση, αλλά πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση, γιατί πραγματικά είναι ευθύνη του δήμου.Υπάρχει μια πιθανότητα στην Μετάβαση από το ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ στο άλλο αν εχουν περισσέψει κάποια χρήματα να ενταχθεί, αλλά αν δεν έχουμε τις μελέτες γιατί πράγμα μιλάμε …Αυτό είναι το ένα σκέλος.Οτι δηλαδή δεν έχουμε την πορεία προς την σωστή κατεύθυνση …Τα προβλήματα του συγκεκριμένου συγκροτήματος είναι η ασφυξία χώρων.Δεν είναι τόσο ότι κατασκευαστικά δεν μας ικανοποιεί.Προφανώς θα θέλαμε τις καλύτερες συνθήκες αλλά όπως βλέπετε υπάρχει μία ευελιξία και λειτουργούμε. Το στοίχημα είναι το σχολείο να μεγαλώσει όχι γιατί το θέλουμε εμείς. Ένα εύρωστο, μεγάλο σχολείο είναι λειτουργικό και θα έχει μόνιμο προσωπικό.Τα παιδιά δεν είναι γραφικά που διαδηλώνουν κάθε χρόνο ζητώντας καθηγητές. Είναι η ανάγκη τους και εγώ είμαι μαζί τους σε αυτό. Τα παιδιά αισθάνονται ότι τα κοροιδεύουν Δεν υπάρχει μουσικό σχολείο στην Ελλάδα που δεν θα θέλει αναπληρωτές και ωρομίσθιους κάθε χρόνο. Φέτος ήταν μια πολύ καλύτερη χρονιά όσο περίεργο και αν σας φανεί,26 Σεπτεμβρίου είχαμε 10 αναπληρωτές καθηγητές που αυτό ήταν μια πολύ καλή βάση. Δεν αρκούμαστε όμως σε αυτό γιατι όταν το παιδί θέλει να κάνει ατομικό όργανο θέλει και τον καθηγητή του.Για αυτό πιέσαμε και μέσα στον Νοέμβριο ήρθαν άλλοι 5 ωρομίσθιοι. Αυτή την στιγμή εχουμε 20 καθηγητές μουσικής.Κάποια κενά υφίστανται, παρόλα αυτά εχουμε την ευελιξία και τα αντιμετωπίζουμε. Δεν θεωρώ ότι έτσι πρέπει να είναι το σχολείο αλλά δεν είναι ένα διαλυμένο σχολείο. Η νέα χρονιά είναι κρίσιμη και αυτό θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των αιτήσεων.Εαν θα κάνουμε ένα τμήμα ή δύο τμήματα και με πόσα παιδιά δεν θα είναι εμπόδιο η στενότητα του χώρου-παρότι είναι μια παράμετρος-Υπάρχει η ευελιξία να αντικαταστήσουμε χρήσεις. Δεν είναι το καλύτερο, παρόλα αυτά δεν είναι τραγικό. Από τη άλλη πιέζουμε για να βρεθεί καλύτερη στέγαση.Αλλά συνεχίζουμε να λειτουργούμε, παράγεται έργο, τα παιδιά ασχολούνται με την μουσική και κάνουν όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας. Το στοίχημα είναι αυτό, να έχουμε ένα σχολείο δυνατό.»
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Διαβάστε επίσης

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ