Σάββατο, 24/08/2019

Σε Κακό Χάλι οι δρόμοι της Πρέβεζας και όλης της Ηπείρου!

– Υπό εγκατάλειψη ακόμη και οι παραλιακοί, παρ’ ότι η τουριστική σεζόν ξεκίνησε…

– Η έλλειψη πόρων «δένει τα χέρια» Δήμων και Περιφέρειας…

• Όταν ακόμη δεν έχει επιτευχθεί η πολυπόθητη συμφωνία με τους Ευρωπαίους εταίρους και η οικονομία μας βρίσκεται στο… μη χειρότερα, επόμενο είναι όλα τα υπόλοιπα θέματα στην χώρα να περνούν σε δεύτερη μοίρα.
Την ίδια ώρα, το μέγα ζητούμενο είναι η ρευστότητα, η οποία τελευταία έχει γίνει… άγνωστη λέξη για την ελληνική οικονομία, γι’ αυτό και η κατάσταση στα οδικά έργα είναι τραγική, ακόμη και σ’ αυτά μικρής κλίμακας, δηλαδή στο επαρχιακό δίκτυο ή μέσα στις πόλεις.
Κι ενώ στο προχθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Θ. Μπέγκας ανακοίνωσε την έναρξη εργασιών αποκατάστασης δρόμων μέσα στην πόλη, κανείς δεν έχει ενημερώσει ακόμη πότε θα αποκατασταθούν οι δρόμοι του επαρχιακού δικτύου του Νομού, που μετρά πληγές τόσο από τη σφοδρή κακοκαιρία του χειμώνα, όσο και από την φθορά του χρόνου.  

Απαράδεκτη κατάσταση!
Τις περισσότερες πληγές μάλλον μετρά η περιοχή της Λάκκας Σουλίου. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στον «Π.Λ.» συμπολίτης που βρέθηκε στην περιοχή, η κατάσταση των δρόμων εκεί είναι απαράδεκτη. Στον δρόμο από Μπεστιά έως Αρτοπούλα, σε μια απόσταση περίπου 10 χλμ, η άσφαλτος είναι κατεστραμμένη σε πάνω από 30 σημεία! «Όσοι αναγκάζονται να διανύουν την απόσταση αυτή καθημερινά, υποβάλλονται σε πραγματικό μαρτύριο», έλεγε αγανακτισμένος, ζητώντας από τις τοπικές Αρχές να ιεραρχήσουν τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να κάνουν, κατανοώντας ότι τα χρήματα είναι περιορισμένα.
Η ίδια εικόνα υπάρχει και σ’ όλους σχεδόν τους δρόμους του Νομού, αλλά και στους βασικούς οδικούς άξονες προς Κόνιτσα, Ζαγόρι και Τζουμέρκα.
Βέβαια και οι επαρχιακοί δρόμοι προς τους άλλους τρεις Νομούς (Άρτα, Πρέβεζα, Θεσπρωτία), έχουν τα κακά τους χάλια, αφού κανένα, έστω μικρό έργο συντήρησης, δεν γίνεται.

Και οι παραλιακοί!
Μάλιστα οι παραλιακοί δρόμοι που συνδέουν διεθνούς εμβέλειας τουριστικούς προορισμούς, όπως Πάργα, Πρέβεζα, Σύβοτα, Ηγουμενίτσα κ.α., είναι σε χειρότερη κατάσταση από κάθε άλλη χρονιά. Κι αυτό γιατί τόσο οι πιστώσεις της Περιφέρειας Ηπείρου είναι ελάχιστες, αλλά και γιατί στους Δήμους έγιναν περικοπές πόρων που έφθασαν έως και το 65%!
Από την εγκατάλειψη δεν γλίτωσε ούτε ο άξονας Αντιρρίου – Ιωαννίνων, Αμφιλοχίας – Λευκάδας – Πρέβεζας, για τον οποίο μάλιστα ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Μωραΐτης κατέθεσε ερώτηση στην Βουλή. 
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, «το υφιστάμενο οδικό δίκτυο που συνδέει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα, και Αμφιλοχία με Λευκάδα και Πρέβεζα, ουσιαστικά  την Πελοπόννησο με τη Β/Δ Ελλάδα, γίνεται όλο και πιο επικίνδυνο για τη ζωή των οδηγών και επιβατών. Πρόκειται για οδικό δίκτυο που υπο-συντηρείται συστηματικά, χαραγμένο εδώ και δεκαετίες, που δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες, και στο οποίο είναι συχνό  φαινόμενο τα θανατηφόρα τροχαία.
Το παραπάνω οδικό δίκτυο έχει πολλές στροφές με μια μόνο λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς να υπάρχει σε κανένα σημείο διαχωριστική νησίδα, με παντελή έλλειψη φωτισμού σε πολύ επικίνδυνα σημεία, ενώ έχουν φθαρεί και σε πολλά σημεία δεν φαίνονται οι διαχωριστικές γραμμές ιδιαίτερα σε επικίνδυνες στροφές. Στο δίκτυο σημειώνονται μέχρι και  πτώσεις βράχων και πετρών αλλά και διάσπαρτες λακκούβες».

Καμπανάκι…
Υπενθυμίζεται ότι ήδη η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει κρούσει το καμπανάκι κινδύνου για τα έργα που γίνονται μέσω ΕΣΠΑ. Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου επεσήμανε την ανάγκη είτε επιτάχυνσης των πληρωμών για τα έργα του τρέχοντος ΕΣΠΑ, είτε εναλλακτικά την παράταση για ένα χρόνο του προγράμματος, καθώς αναγνωρίζει ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στην εξέλιξη των έργων.

100 χλμ Ιόνιας Οδού…
Όμως στον τομέα των μεγάλων οδικών έργων υπήρξε – θεωρητικά τουλάχιστον –  μια θετική είδηση, η οποία προέκυψε από την επίσκεψη της Κοινοτικής Επιτρόπου Κορίνας Κρέτσου που βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Βορειοδυτική Ελλάδα. Όπως έγινε γνωστό, μέχρι το τέλος του 2015 θα δοθούν στην κυκλοφορία 100 χλμ της Ιόνιας Οδού. Πρόκειται για ένα τμήμα μήκους 34 χλμ. έξω από το Αγρίνιο κι ένα ακόμα 50 χλμ. στην περιοχή της Άρτας, ενώ μέχρι το φθινόπωρο θα προστεθούν δύο ακόμα τμήματα του έργου.
Παράλληλα, όπως αναφέρει το ypodomes.com, ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Έργων Παραχώρησης Δυτικής και Κεντρικής Ελλάδας, Ζήσιμος Καρβούνης εκτίμησε ότι από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν και τα πρώτα διόδια στην περιοχή του Αγρινίου.

Ακόμη στο 55%…
Τώρα, όσον αφορά γενικά την πορεία υλοποίησης του μεγάλου έργου, αυτό μέχρι σήμερα φτάνει περίπου στο 55% (στον οδικό άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα). Το σύνολο του αυτοκινητόδρομου – εκτός απροόπτου – αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2016.
Πάντως, κατά την επίσκεψή τους, τα στελέχη της Ε.Ε. έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πορεία υλοποίησης του έργου, τα οφέλη που θα προσφέρει στην περιοχή και τόνισαν με ξεκάθαρο τρόπο, ότι όσο πιο γρήγορα εξελίσσονται οι εργολαβίες, τόσο περισσότερους πόρους θα παίρνει η χώρα για την υλοποίησή τους.
«Όσο περισσότερα κάνετε προς το τέλος του χρόνου, τόσο περισσότερα θα σας πληρώνουμε από τα κεφάλαιά μας και λιγότερα θα φεύγουν από εθνικούς πόρους» τόνισε χαρακτηριστικά η Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Σαρλίνα Βίτσεβα.
proinoslogos.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Διαβάστε επίσης

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ