Τετάρτη, 21/08/2019

ΠΡΕΒΕΖΑ: Κίνδυνοι εγκυμονούνται πάντα από τους άσχετους!

Προβληματισμό προκαλεί σε τοπικούς παράγοντες, επιχειρηματίες και συμπολίτες ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι Φορείς το μείζον ζήτημα του λιμανιού της Πρέβεζας. Προχειρότητα και επιπολαιότητα κυρίως σε επίπεδο σκέψεων για το μέλλον του λιμανιού αλλά και την υπάρχουσα κατάσταση στην οποία βρίσκεται.
Πριν λίγες μέρες διαβάσαμε όσα ειπώθηκαν στην διαβούλευση για το λιμάνι και την ομοφωνία που υπήρξε για τη μεταφορά του Εμπορικού Λιμένα στην ανατολική πλευρά, όπως προβλέπει το Σχέδιο Β. Οι περισσότεροι εξ’ ημών δεν είχαμε σαφή εικόνα για το ακριβές σημείο μεταφοράς του εμπορικού λιμένος. Κατόπιν έρευνας, μάθαμε ότι το εμπορικό λιμάνι θα μεταφερθεί από την πίσω πλευρά του λιμανιού μέσα στον Αμβρακικό Κόλπο στο σημείο που «κοιτάζει» στην Αμφιλοχία, στο μέτωπο που βρίσκονται δηλαδή τα μπλόκια.
Να επισημάνουμε ότι σύμφωνα με την πρόταση Β, όλα τα πλοία που βρίσκονται σήμερα μπροστά στην είσοδο του Λιμανιού είτε κάθετα στην παραλία, θα μεταφερθούν στο Ανατολικό Κομμάτι. Επίσης στον χώρο που βρίσκεται  ο γερανός έκτασης περίπου 30 στρεμμάτων θα γίνει ανάπλαση και θα συνδεθούν είτε με υπόγεια είτε με υπέργεια διάβαση με την πόλη.
Εκείνο που προξένησε τη χειρότερη εντύπωση ήταν η άποψη του Δημάρχου Πρέβεζας Χρ. Μπαΐλη για μεταφορά του λιμένος στον Άγιο Θωμά. Άποψη η οποία δεν ειπώθηκε διόλου τυχαία όπως μερικοί θεώρησαν. Την μεταφορά του Λιμανιού στον Άγιο Θωμά είχε προτείνει και το ΤΕΕ παλιότερα.
Όπως είπε ο κ. Μπαΐλης, οι μελέτες και οι άδειες για την μεταφορά του λιμανιού στον Άγιο Θωμά δεν υπάρχουν διότι πρόκειται άλλωστε και για Αμβρακικό Κόλπο.
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, η πρόταση για τον Άγιο Θωμά δεν έχει αποκλειστεί.
Όταν μιλούν για μεταφορά του λιμένος στον Άγιο Θωμά, δεν πιστεύει κάποιος πως απλά τα εμπορικά πλοία θα ξεφορτώνουν στην περιοχή και θα φεύγουν,  που και κάτι τέτοιο θα ήταν ιδιαίτερα επιζήμιο.
Πρόκειται για κατασκευές τεράστιου κόστους ώστε να δημιουργηθεί λιμένας και να μπορούν να προσεγγίζουν τα πλοία, αλλά και δημιουργία νέων ασφαλτόδρομων στην περιοχή για να προσεγγίζουν τα βαρέα οχήματα. Το ακριβές σημείο μάλιστα που προτείνεται για τη μεταφορά του λιμένα στον Άγιο Θωμά, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι στο λιμανάκι ακριβώς δίπλα στην Ιχθυόσκαλα και μάλιστα έχουν πέσει και κονδύλια ώστε να γίνει αναγνωριστική μελέτη στην περιοχή για τις δυνατότητες που υπάρχουν.
Όλα τα παραπάνω, δείχνουν την αντίληψη που έχουν οι τοπικοί άρχοντες τόσο για τον Αμβρακικό Κόλπο που ασθενεί βαρέως όσο και  για τον τρόπο που επιθυμούν, εφόσον βρεθούν τα χρήματα, να επενδύσουν στις παρθένες περιοχές της Πρέβεζας. Εκτός και αν πρόκειται για ιστορίες για… αγρίους, ωστόσο  επειδή οι κίνδυνοι εγκυμονούνται από άσχετους, δεν θα το… «αφήσουμε το θέμα».
Η στήλη από την πλευρά της θα πρέπει να σημειώσει πως αποτελεί ευχής έργο η έλλειψη κονδυλίων για την συγκεκριμένη περίπτωση. Οι άνθρωποι είναι ικανοί να διαλύσουν τα πάντα μπαζώνοντας ότι βρεθεί στο πέρασμά τους, αρκεί να τους δοθεί η ευκαιρία, χωρίς να υπολογίσουν περιβάλλον και συνέπειες.
Το παρελθόν άλλωστε με την κατάληξη που είχαν  τα μπλόκια στο λιμάνι της Πρέβεζας τα οποία «κοσμούν» μέχρι σήμερα την περιοχή, είναι ‘σύμβουλος’ για όλους εμάς και τον τρόπο που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ανάλογου τύπου πρωτοβουλίες.
Εντύπωση επίσης προκαλεί, η προκλητική αδιαφορία των τοπικών συλλόγων, ευαίσθητων σε θέματα περιβάλλοντος,  για την συγκεκριμένη πρόταση. Ίσως εφησυχάζουν διότι το μέλλον της Οικονομίας είναι αβέβαιο, πλην όμως οι φύλακες πρέπει να έχουν γνώση…
Άρης Τσελίκος για την Εφημερίδα Τοπική Φωνή

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Διαβάστε επίσης

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ