Σάββατο, 07/12/2019

ΘΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΔΟ ΟΚΤΑΒΙΑΝΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ;

[Με αφορμή τις ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις, που έλαβαν χώρα τις προηγούμενες εβδομάδες και επικεντρώθηκαν στην επέτειο των 2000 ετών από το θάνατο του ρωμαίου αυτοκράτορα και ιδρυτή της Νικόπολης Γαΐου Οκταβίου ή Οκταβιανού Αυγούστου, ο πρώην δήμαρχος της πόλης μας και εκλεκτός φίλος Νίκος Γιαννούλης μας κοινοποίησε κείμενο του με τίτλο «2000 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΟΚΤΑΒΙΟΥ». Το δημοσιεύουμε. Η εικόνα με την οποία συνοδεψαμε το δημοσίευμα είναι από την Οδό Οκταβιανού Αυγούστου στην Τεργέστη.]

Με αφορμή τις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στην πόλη μας για την επέτειο ”των 2000 χρόνων απο τον θάνατο του Οκτάβιου” μου δημιουργήθηκαν ερωτήματα και προβληματισμοί και αισθάνομαι την ανάγκη να τους καταθέσω, ευελπιστώντας σε μία γόνιμη συζήτηση.

Κατ’ αρχήν η παρέμβαση μου γίνεται μετά την ολοκλήρωση των εκδηλώσεων για ευνοήτους λόγους και δεν αφορά το περιεχόμενό τους. Όμως για ποιό λόγο ”τιμούμε” την επέτειο του θανάτου του Οκτάβιου;

Τι ήταν ο Οκτάβιος; Ο Αυτοκράτορας μιας ιμπεριαλιστικής δύναμης που για τα συμφέροντα της κυρίαρχης τάξης της χώρας του κατέκτησε, επιβλήθηκε,κυριάρχησε στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και όχι μόνο.

Διάβασα με έκπληξη σε ανακοίνωση των οργανωτών ότι έφερε ”ευημερία” στην περιοχή. Νομίζω ότι πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι εννοούμε ευημερία και για ποιούς;

Το 31 π.Χ. συγκρούσθηκαν στο Άκτιο δύο Αυτοκρατορίες για ποιό σκοπό; Για την ”ευημερία” της τοπικής κοινωνίας ή για τα συμφέροντα τους; Ρωτήθηκαν οι κάτοικοι των μικρών ή μεγάλων οικισμών απο την αρχαία Καλυδωνία(σήμερα πλησίον της Ε.Ο. της περιοχής Μεσολογγίου),μέχρις το Βουθρωτό (σήμερα νοτίως των Αγίων Σαράντα στην Αλβανία), που ξεριζώθηκαν για τον εποικισμό της Νικόπολης; Ποιά ήταν η διαφορά πριν και μετά το 31 π.Χ. στην καθημερινότητα της ζωής των απλών ανθρώπων της περιοχής;

Στην πατρίδα μας πιστεύω στο διάβα του χρόνου με τόσους κατακτητές, στη συνείδηση του απλού πολίτη κυριάρχησε μία αξία κόντρα σε ”ευημερίες”, έργα, υποδομές κ.λ.π. η Ελευθερία!

Ο σεβασμός και η προστασία των μνημείων, του ιστορικού και τεχνητού περιβάλλοντος που δημιούργησε η ανθρώπινη δραστηριότητα ανεξάρτητα των πολιτικών και κοινωνικών συνθηκών αντιμετωπίζεται απο την Εθνική νομοθεσία, Διεθνείς συμβάσεις και θεσμούς όπως η Unesco.

Είναι άλλο πράγμα αυτό και άλλο η απόδοση τιμών στους κατακτητές που στην περίοδο της ηγεμονίας τους δημιούργησαν τα μνημεία αυτά. Η τοπική κοινωνία έμπρακτα απέδειξε το σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής. Υπενθυμίζω απλά τη συμβολή του Δήμου με πολλαπλές δράσεις από το 1ο Διεθνές Συνέδριο για τη Νικόπολη μέχρις την θεσμοθέτηση των ζωνών προστασίας της Νικόπολης και του 1ου Αρχαιολογικού Πάρκου στην Ελλάδα.

Τέλος έχω την εκτίμηση ότι δεν έπρεπε να συμμετάσχουν στην Οργανωτική επιτροπή το Υπουργείο Πολιτισμού, η Ι.Μ.Πρεβέζης, η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας και ο Δήμος Πρέβεζας.

Πρέβεζα 8 Σεπτεμβρίου 2014

Ν.Δ.Γιαννούλης

ΠΗΓΗ: http://dimosioshoros.wordpress.com/ – «Δημόσιος Χώρος Γ. Ρέντζος»

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Διαβάστε επίσης

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ