Αντώνης Μπέζας για Πολάκη: "Παραλήρημα λαϊκισμού και πολιτικός τυχοδιωκτισμός"


Ο  πρώην υπουργός κ. Αντώνης Μπέζας, με αφορμή την παραλαβή των νέων ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ στην Ήπειρο, παραχώρησε σήμερα συνεντεύξεις στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού  σταθμού  «Ήπειρος TV1»  και τη δημοσιογράφο Γιώτα Σταύρου καθώς και στην εκπομπή   «Τα σημεία των καιρών»  του  Δημοτικού Ραδιοφώνου  Ιωαννίνων και τη δημοσιογράφο Βίκυ Μιχέλη.
Ακολουθούν τα βασικά σημεία  των συνεντεύξεων   του κ. Μπέζα:

Παραλήρημα λαϊκισμού και πολιτικός τυχοδιωκτισμός
«Είναι θετικό το γεγονός ότι ήλθαν  νέα ασθενοφόρα στην Ήπειρο. Τα ασθενοφόρα δεν έχουν χρώμα, δεν ανήκουν στου υπουργούς ή τις κυβερνήσεις αλλά στους πολίτες και αγοράστηκαν με  δημόσιους πόρους.  Ο στόλος του ΕΚΑΒ χρειάζεται όντως ανανέωση και η προμήθεια αυτών των ασθενοφόρων βοηθάει σημαντικά στην αποστολή του.
Η κυβέρνηση  έχει εκτεθεί ανεπανόρθωτα   με  τα εγκαίνια παρωδία, στο Νοσοκομείο της Σαντορίνης, στο αεροδρόμιο της Πάρου και στα ασθενοφόρα των Περιφερειών, που προσπαθεί να αντεπιτεθεί επικοινωνιακά με τις «ατάκες» του περιβόητου κ. Πολάκη για μίζες και άλλα παρόμοια. Πρόκειται για ένα παραλήρημα  λαϊκισμού του  χειρότερου είδους και για πολιτικό τυχοδιωκτισμό.
Όχι μόνο δεν αναγνωρίζουν  αυτά που έγιναν στο παρελθόν,  αλλά για  να καλύψουν την ανεπάρκειά τους επιρρίπτουν τις ευθύνες σ’ εμάς τους προηγούμενους, ισχυριζόμενοι ότι   διαλύσαμε το κοινωνικό κράτος. Παράλληλα, προσπαθούν να προκαλέσουν εντυπώσεις με αστήρικτες και αβάσιμες καταγγελίες. Η πραγματικότητα είναι ότι εμείς σε  δύσκολες  εποχές για τη χώρα και σε  αντίξοες δημοσιονομικές συνθήκες, κρατήσαμε τον τομέα της υγείας όρθιο και προωθήσαμε πρωτόγνωρες  μεταρρυθμίσεις. Η πραγματικότητα επίσης είναι ότι  η σημερινή  κυβέρνηση, προκαλεί  και δεν λύνει τα προβλήματα στον χώρο της υγείας  και το μάρμαρο, όπως είναι φυσικό, το πληρώνουν οι πολίτες και  το Εθνικό Σύστημα Υγείας».

Το σπάσιμο του διαγωνισμού έγινε με βάση αποφάσεις του Δικαστηρίου
«Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός διενεργήθηκε με κριτήριο τη συμφερότερη οικονομική προσφορά, όταν είχα την ευθύνη του ΕΚΑΒ,  στις 25/7/2013 και αφορούσε στην προμήθεια 167 νέων ασθενοφόρων και 19 κινητών μονάδων με συνολικό προϋπολογισμό 13.590.000 ευρώ και με πόρους από τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα της περιόδου 2007-2013.
Το σπάσιμο του διαγωνισμού σε δύο ομάδες ασθενοφόρων, δεν έγινε επειδή «τα έσπασαν μεταξύ τους για τις μίζες» όπως ισχυρίστηκε ο κ. Πολάκης αλλά γιατί  στις 26/3/2014, μετά από προσφυγές των εταιρειών που συμμετείχαν,  εκδόθηκαν σχετικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που καθόριζαν ότι στους διαγωνισμούς κάποιων Περιφερειών δικαιούνται να συμμετέχουν ορισμένες εταιρείες και στους διαγωνισμούς άλλων Περιφερειών της χώρας δικαιούνται να συμμετέχουν άλλες εταιρείες.
Το τότε ΔΣ του ΕΚΑΒ με  απόφασή του στις 31/3/2014, έκανε, όπως όφειλε, αποδεκτό το διατακτικό των συγκεκριμένων αποφάσεων  και συμμορφώθηκε σπάζοντας τον διαγωνισμό. Στην πρώτη ομάδα 90 ασθενοφόρα  για 8 Περιφέρειες μεταξύ των οποίων και της Ηπείρου, και  στη δεύτερη ομάδα  77 ασθενοφόρα για τις υπόλοιπες Περιφέρειες και οι 19 κινητές ομάδες.  Τώρα αν  ο κ. Πολάκης ισχυρίζεται  ότι τα «έσπασαν  μεταξύ για τις μίζες» οι Δικαστές, ας ενημερώσει ο ίδιος τον υπουργό Δικαιοσύνης!!!».

Η  κυβέρνησή μας  κατακύρωσε την τιμή των 48.650 ευρώ ανά ασθενοφόρο
«Δεν μπορεί να συγκρίνονται ανόμοια πράγματα, η τιμή  δηλαδή ανά ασθενοφόρο το 2004 και η αντίστοιχη τιμή σήμερα. Δεν υπερασπίζομαι τους χειρισμούς  που ακολουθήθηκαν τότε για την προμήθεια των ασθενοφόρων γιατί δεν τους γνωρίζω, πολύ περισσότερο που έγιναν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων. Διαφορετικές όμως ήταν οι συνθήκες της οικονομίας  και οι τιμές των οχημάτων τότε και διαφορετικές σήμερα.
Το κυριότερο όμως δεν είναι αυτό. Το κυριότερο  είναι, και εδώ ψεύδεται ο κ. Πολάκης, ότι η τιμή των 48.650 ευρώ ανά ασθενοφόρο, με την οποία έγινε η προμήθεια των 90 ασθενοφόρων μεταξύ των οποίων και της Ηπείρου, κατοχυρώθηκε την περίοδο της δικής μας κυβέρνησης με την από 31/10/2014 απόφαση του τότε ΔΣ του ΕΚΑΒ. Στις 31/10/2014 το τότε ΔΣ άνοιξε τις οικονομικές προσφορές και ενέκρινε τη συγκεκριμένη τιμή ανά ασθενοφόρο.  Ποια χαμηλή  τιμή λοιπόν πέτυχε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όταν η τιμή αυτή  εγκρίθηκε από το ΔΣ του ΕΚΑΒ πριν τις εκλογές του 2015;».

Στάχτη στα μάτια  για να κρύψουν τα  πραγματικά προβλήματα της υγείας
«Έκπληκτη η ελληνική κοινωνία παρακολουθεί τα όσα πρωτοφανή και τραγικά διαδραματίζονται στο χώρο της υγείας τους τελευταίου μήνες. Ασθενείς κάνουν δωρεές υλικών στα νοσοκομεία. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των νοσοκομείων έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Γιατροί, ιδιωτικές κλινικές, φυσιοθεραπευτές κλπ, για πρώτη φορά μένουν απλήρωτοι για μεγάλο χρονικό διάστημα και προσφεύγουν στα Δικαστήρια. Η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας έχει εγκαταλειφτεί στην τύχη της. Τμήματα δημόσιων νοσοκομείων κλείνουν για πρώτη φορά.
Η κυβέρνηση  κάθε μέρα εξαγγέλλει προσλήψεις  μόνιμου προσωπικού και η μόνη προκήρυξη που τρέχει είναι οι 950 θέσεις της δικής μας κυβέρνησης, ενώ οι 187 νέοι διασώστες του ΕΚΑΒ προσλήφθηκαν από δικό μας διαγωνισμό που είχε ολοκληρωθεί στα τέλη του 2014. Υπάρχουν ελλείψεις κλινών στις ΜΕΘ λόγω κακών χειρισμών του ΚΕΕΛΠΝΟ, ενώ μια σειρά από νοσοκομεία δεν έχουν ακόμη διοικητές.
Οι επικοινωνιακές ρουκέτες του κ. Πολάκη για μίζες κλπ,  είναι  στάχτη στα μάτια των πολιτών με στόχο να αποκρύψουν τα πραγματικά προβλήματα στην υγεία. Όσο όμως τα προβλήματα κρύβονται, τόσο οι κύριοι αυτοί συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο. Αν ενδιαφέρονταν πραγματικά για να δώσουν λύσεις,  ο αναπληρωτής υπουργός θα έκανε τον κόπο να επισκεφθεί τα δύο νοσοκομεία των Ιωαννίνων και δεν θα πήγαινε μόνο στο νοσοκομείο της εκλογικής περιφέρειας της κας Γεροβασίλη, στο οποίο παρεμπιπτόντως,  ο αξονικός τομογράφος δε λειτουργεί εδώ και μήνες».

Γιατί  η κυβέρνηση ακύρωσε τον διαγωνισμό  των υπόλοιπων ασθενοφόρων;
«Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί η κυβέρνηση ενώ προχώρησε την υλοποίηση του συγκεκριμένου τμήματος του διαγωνισμού, (την προμήθεια των 90 ασθενοφόρων), ακύρωσε το άλλο τμήμα του διαγωνισμού που αφορούσε στην προμήθεια  των υπόλοιπων 77 ασθενοφόρων και των 19 κινητών μονάδων, που θα κάλυπταν τις ανάγκες σε κρίσιμες Περιφέρειες της χώρας όπως στην Αττική , τη Θεσσαλία και την Κεντρική Μακεδονία;
Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα από τις 6πμ μέχρι τις 12μμ στην Αττική βγαίνουν κάθε ημέρα 50 περίπου ασθενοφόρα, ενώ τη δική μας περίοδο η Αττική καλύπτονταν   με 72 ασθενοφόρα ημερησίως. Αυτό συμβαίνει γιατί ο στόλος  δεν έχει ανανεωθεί και συνεχώς βγαίνουν οχήματα εκτός κυκλοφορίας.
Επιπλέον, το δεύτερο ερώτημα που προκύπτει είναι, αν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την προμήθεια ασθενοφόρων γι’  αυτές τις Περιφέρειες  από το νέο ΕΣΠΑ, με δεδομένο ότι η παλιά χρηματοδότηση έχει χαθεί, αφού το έργο δεν υλοποιήθηκε. Εδώ δηλαδή, πέρα από τις ευθύνες που υπάρχουν  για το γεγονός ότι δεν αγοράστηκαν έγκαιρα νέα ασθενοφόρα  στις άλλες περιοχές της χώρας, πιθανόν  να  έχουμε και απώλεια πολύτιμων δημόσιων πόρων».

Στον «αέρα» οι οδηγοί των Κέντρων Υγείας
«Εκτός  από τη μεταρρύθμιση στην ΠΦΥ, είχαμε ξεκινήσει και μια άλλη μεταρρύθμιση  που αναβαθμίζει την αποστολή και την αποτελεσματικότητα του ΕΚΑΒ και εξοικονομεί πόρους. Την ενοποίηση όλων των  ασθενοφόρων του Εθνικού Συστήματος Υγείας κάτω από τον συντονισμό και τη διοίκηση του ΕΚΑΒ, και την υπαγωγή τους στο ΕΚΑΒ.
Στο Εθνικό Σύστημα Υγείας υπήρχαν, πριν τη δική μας μεταρρύθμιση, τριών ειδών ασθενοφόρα. Τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, τα ασθενοφόρα των νοσοκομείων και τα ασθενοφόρα της ΠΦΥ δηλαδή των Κέντρων Υγείας. Τρία διαφορετικά συστήματα ασθενοφόρων με τους δικούς του, κάθε σύστημα, οδηγούς και με διαφορετικά εργασιακά και επιχειρησιακά καθεστώτα. Μόνοι οι οδηγοί του ΕΚΑΒ  είναι διασώστες, παρέχοντας προνοσοκομειακή  περίθαλψη.
Ξεκινήσαμε με την ένταξη των οδηγών των νοσοκομείων στο ΕΚΑΒ,  αφού τέθηκαν σε διαθεσιμότητα για πολύ μικρό χρονικό διάστημα και χωρίς καμιά απολύτως απόλυση. Οι οδηγοί αυτοί πέρασαν από ταχύρυθμη εκπαίδευση ώστε ν’ αποκτήσουν τα προσόντα του διασώστη και εντάχτηκαν πλήρως στα πληρώματα του ΕΚΑΒ.
Δεν εντάξαμε τότε τους οδηγούς των Κέντρων Υγείας γιατί  δεν μπορούσαν να μπουν όλοι ταυτόχρονα σε διαθεσιμότητα. Κάποιοι έπρεπε, εκείνο το διάστημα, να κινούν τα ασθενοφόρα των νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας. Στη συνέχεια, με δική μου υπουργική απόφαση  σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας (Λακωνία, Κεφαλονιά, Θράκη κλπ) εφαρμόσαμε πιλοτικό πρόγραμμα για 5 μήνες εντάσσοντας και τους αντίστοιχους οδηγούς των τοπικών Κέντρων Υγείας στη Διοίκηση του ΕΚΑΒ. Στόχος ήταν να εξαχθούν συμπεράσματα και να προχωρήσουμε στη δεύτερη φάση της μεταρρύθμισης με την  πλήρη ένταξη και των οδηγών των Κέντρων Υγείας στο ΕΚΑΒ. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δυστυχώς εγκατέλειψε και αυτή την μεταρρύθμιση και έχει αφήσει τους οδηγούς των Κέντρων Υγείας κυριολεκτικά  στον αέρα!».

Να εξεταστεί η πρόταση Καλογιάννη για το βόρειο τμήμα του Ε65
«Ο Ε65 είναι  βασικός οδικός  άξονας για την προοπτική της Ηπείρου. Μας ενδιαφέρει  να ολοκληρωθεί έγκαιρα και να συνδεθεί με την Εγνατία Οδό. Να συνδεθεί όμως στην Ήπειρο και όχι σε άλλη Περιφέρεια της χώρας.

Επειδή τέτοιου μεγέθους έργα μια φορά κατασκευάζονται, πρέπει κατά τη γνώμη μου να εξετασθεί σοβαρά από το αρμόδιο Υπουργείο η πρόταση  που παρουσίασε ο κ. Σταύρος Καλογιάννης για εναλλακτική χάραξη του βόρειου τμήματος του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου, ώστε να καταλήγει πιο κοντά στα Γιάννενα, πιο κοντά στη  Θεσπρωτία και την Κέρκυρα.  Αυτή είναι η  λογική και  υπεύθυνη  προσέγγιση  που οφείλουμε να ακολουθήσουμε ως ηπειρώτες στο θέμα που έχει προκύψει».

Share on Google Plus

Γράφει η Ανδριάνα Σολδάτου

Δημοσιογράφος, μέλος της ΕΕΔ (Ένωση Ευρωπαίων Δημοσιογράφων). Αρχισυντάκτρια του mypreveza.gr