Με την αναβίωση του Βαγκνερικού αριστουργήματος «Τανχόυζερ» συνεχίζονται οι αναμεταδόσεις από την Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης στο Πολιτιστικό Κέντρο Πρέβεζας.




Με την αναβίωση του Βαγκνερικού αριστουργήματος «Τανχόυζερ» συνεχίζονται το Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2015, στις 6 το απόγευμα, οι αναμεταδόσεις από την Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης στο Πολιτιστικό Κέντρο Πρέβεζας.

Ιστορία και μυθοπλασία ανταμώνονται για να δημιουργήσουν μια μοναδική όπερα,που ήταν από τις πρώτες του συνθέτη. Πρωταγωνιστής είναι ένας αοιδός, υπαρκτό πρόσωπο της μεσαιωνικής Γερμανίας, η ζωή του οποίου αποτέλεσε βάση για την πλοκή.

Στην υπόθεση κυριαρχεί το υπαρξιακό δίλημμα του Τανχόυζερ μεταξύ του σαρκικού έρωτα για την θεά Αφροδίτη και την αληθινή αγάπη για την ευσεβή Ελισάβετ. Με αυτό τον τροπο, αναδεικνύεται και η σύγκρουση της ηδονής με την αγάπη, του Παγανισμού με τον Χριστιανισμό, και τελικά της παλιάς με τη νέα θρησκεία.

Η όπερα ακολουθεί τις παραδόσεις του ρομαντισμού και πρωτοπαρουσιάστηκε στη Δρέσδη το 1845. Αναθεωρήθηκε πολλές φορές μέχρι το 1861 όπου στο Παρίσι παρουσιάστηκε η εκδοχή που θα δούμε. Περιλαμβάνει μια σκηνή μπαλέτου για να συμπορευτεί με τις απαιτήσεις της Παριζιάνικης ζωής του 19ου αιώνα και τις παραδόσεις της τοπικής όπερας.

Ο Ρίχαρντ Βάγκνερ βρίσκεται συνεχώς στην καρδιά του παγκόσμιου οπερατικού ρεπερτορίου. Στα έργα του, ο λόγος και η μουσική πρέπει να είναι ισότιμα. Στα πρότυπα της αρχαίας Ελληνικής τραγωδίας, ο Βάγκνερ οραματίστηκε το “Gesamtkunstwerk”, ή «ολοκληρωμένο έργο τέχνης» στο οποίο συνυπάρχουν όλες οι μορφές τέχνης, όπως μουσική, τραγούδι, ποίηση, χορός, ζωγραφική και αρχιτεκτονική σε ένα αρμονικό σύνολο.

Η όπερα έχει τρεις πράξεις και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο πρόγραμμα Live in HD.

Η σκηνοθεσία είναι του Otto Schenk και η διεύθυνση ορχήστρας του James Levine. Στο ρόλο του Τανχόυζερ ο Johan Botha, Ελισάβετ η Eva-Maria Westenbroek, Αφροδίτη η Michelle DeYoung, ενώ ο Peter Matei υποδύεται τον Βόλφραμ.

Οι ζωντανές προβολές από τη ΜΕΤ θα πραγματοποιούνται και αυτή τη χρονιά στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Πρέβεζας (πρώην Όαση), όπου υψηλής ποιότητας μηχανήματα «ταξιδεύουν» το κοινό στην Όπερα της Νέας Υόρκης, ενώ οι παραστάσεις, συνοδεύονται από υπότιτλους στα ελληνικά.

Οι μεταδόσεις διοργανώνονται από το Δημοτικό Ωδείο Πρέβεζας «Σπύρος Δήμας» και τον Δήμο Πρέβεζας για έβδομη συνεχή χρονιά.

Τιμή εισιτηρίου 8 ευρώ
(και 4 ευρώ για μαθητές και φοιτητές).

Περισσότερες πληροφορίες
από το Δημοτικό Ωδείο Πρέβεζας
(στο τηλέφωνο 2682025320
και στο odioprev@otenet.gr )

Διάρκεια περίπου 4 ώρες με δύο διαλείμματα.

https://www.facebook.com/events/909015462479486/
https://www.facebook.com/groups/metinpreveza/





(Σαν εισαγωγή στον Τανχόυζερ που έρχεται 31 Οκτωβρίου )
Ο ίδιος ο Βάγκνερ έλεγε «…Όταν άκουγα κάποια ανόητη εκτέλεση, ας πούμε, του Τανχόυζερ κάθε παράπονό μου είχε πάντα σαν αντίλογο ότι η παρτιτούρα εκτελέστηκε με απόλυτη ρυθμική ακρίβεια. Από αυτό κατάλαβα πόσο αβέβαιη είναι η σχέση μαθηματικών και μουσικής…, …και κατέληξα στο ότι, περισσότερο από κάθε άλλο, αυτό που δίνει ζωή σε μια καλή εκτέλεση δεν είναι το αυστηρό τέμπο αλλά άπειρες μικρές διαφοροποιήσεις από το ρυθμό που δεν μπορούν να αποδοθούν στη παρτιτούρα, αλλά πρέπει να κυλούν ενστικτωδώς από τον εκτελεστή.» Βρίσκοντας το σωστό τέμπο με τη μουσική και όχι με την μαθηματική αυτή έννοια, φαίνονταν σε αυτόν σαν το κλειδί της τέχνης της διεύθυνσης. Αν δεν είναι σωστό το τέμπο, τίποτε δεν μπορεί να πάει καλά. Όταν όμως είναι σωστό, όλο το έργο βρίσκει την σωστή του σειρά. Αυτό, πίστευε, έρχεται από το «μέλος», την εσωτερική φωνή που βρίσκεται στην καρδιά όλης της μουσικής. Και πίστευε ότι αν δεν κατέχεις την αίσθηση του πως πρέπει να είναι το τέμπο, δεν υπάρχει τρόπος να εξηγηθεί.
(Από το βιβλίο του Brian Magee, Aspects of Wagner)
Share on Google Plus

Γράφει η Ανδριάνα Σολδάτου

Δημοσιογράφος, μέλος της ΕΕΔ (Ένωση Ευρωπαίων Δημοσιογράφων). Αρχισυντάκτρια του mypreveza.gr