Δευτέρα, 18/12/2017
Δεκ 18, 2017 - Δευ
Preveza GR
Άνεμος 2 m/s, ΒΔ
Πίεση 762.07 mmHg
8°C
Υγρασία 93%
Σύννεφα 40%

ΠΡΕΒΕΖΑ:Μια παράλειψη σε ένα χρήσιμο για την πόλη μας έργο

Αυτόν τον καιρό εξελίσσεται στην πόλη μας ένα ακόμη έργο ανάπλασης στο «ιστορικό της  κέντρο». 
Διαπιστώνουμε ότι δεν πρόκειται για έργο πεζοδρόμησης  αλλά για δρόμο χαμηλής κυκλοφορίας (μονόδρομος) με πεζοδρόμια για τους πεζούς. Σεβαστή η επιλογή αυτής της λύσης από τη Δημοτική αρχή που «μάλλον συμβαδίζει και με τη γενικότερη κοινωνική αντίληψη για το ρόλο του αυτοκινήτου ως κυρίαρχου μέσου !!! σε όλο το μήκος και πλάτος της πόλης». 

Αυτό δεν μας εμποδίζει να εκφράζουμε την αντίθετη άποψη υπέρ της  πεζοδρόμησης  του ιστορικού κέντρου σε όλο του το μήκος με όριο τη λεωφόρο Ειρήνης.
Άλλωστε στις περισσότερες  πόλεις στη Ευρώπη και στην Ελλάδα η τάση της επέκτασης των πεζοδρομημένων τομέων είναι ισχυρότατη. Αυτό εμπεριέχει την προοπτική τόνωσης της εμπορικής – τουριστικής δραστηριότητας και ενδυναμώνει τις ανθρώπινες σχέσεις. 
Το θετικό στην όλη εξέλιξη του έργου είναι η δυνατότητα των πεζών και ΑΜΕΑ της πόλης να διασχίζουν με ασφάλεια τους δρόμους της πάνω στα καινούργια πεζοδρόμια  που σε μεγάλο μέρος έχουν αρκετό πλάτος.

Είναι όμως έτσι τα πράγματα ? 

Στη φωτογραφία 1 φαίνονται δρόμοι άλλων πόλεών μας, στους οποίους η ύπαρξη πρασίνου (δένδρα) αναβαθμίζει περιβαλλοντικά και αισθητικά τις διαδρομές, εμποδίζει το παράνομο παρκινγκ στα πεζοδρόμια, ο δε πεζός έχει απρόσκοπτη και ασφαλή βάδιση και μάλιστα με σκίαση αναγκαία τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού. Μια αλήθεια που περιττεύει να τονίσουμε είναι ότι το πράσινο επηρεάζει το μικροκλίμα στο αστικό περιβάλλον και ακόμα περισσότερο στην πόλη μας που ο οικιστικός της ιστός στερείται πρασίνου.
Στη φωτογραφία 2 από την πόλη μας, φαίνονται κομμάτια του έργου  ολοκληρωμένα ή μη. Προκύπτουν τα παρακάτω ερωτήματα:
• σχεδιάστηκαν στη μελέτη θέσεις για δενδροφύτευση ? (εκτός από ένα μικρό κομμάτι)
• ήταν δύσκολο να προβλεφθεί ότι ως επακόλουθο της μη ύπαρξης δένδρων όπου το πλάτος επέτρεπε και λόγω του χαμηλού ύψους, θα γίνονταν κατάληψη των νέων πεζοδρομίων από τα αυτοκίνητα ? 
• μπορούν οι πεζοί και οι ΑΜΕΑ να χρησιμοποιούν τα κατειλημμένα από τα αυτοκίνητα πεζοδρόμια ? 
• θα έχουν άδικο να περάσει από το μυαλό κάποιων, ότι σκόπιμα έγινε αυτή η – έξω από κάθε λογική και επιστημονική βάση – παράλειψη της δενδροφύτευσης για να μετατραπούν τα πεζοδρόμια σε θέσεις παρκινγκ ?
• και τέλος, η πόλη μας στην περιοχή του έργου δεν έχει ανάγκη το πράσινο για την βελτίωση του μικροκλίματός της ?
Κλείνοντας το σημείωμά μας, διαπιστώνουμε ακόμα μία φορά την υστέρηση της πόλης μας στη διαχείριση αυτονόητων λύσεων για τον εξανθρωπισμό της.
ΥΓ1
Οι υπηρεσίες του Δήμου και κυρίως το τμήμα περιβάλλοντος και οι αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι δεν είχαν γνώση της μελέτης ?
ΥΓ 2
Οι ανάγκες για παρκινγκ των κατοίκων δεν θα μπορούσαν  να ικανοποιηθούν με τη χρήση χώρων όπως ο αύλειος του παλιού κτιρίου του τελωνείου κλπ ?
ΥΓ3
Ο Δήμαρχος της πόλης μας ο οποίος σε παρόμοιο ζήτημα (Κυανή Ακτή) αναγνώρισε το δίκιο αντιδράσεων πολιτών και ανέλαβε σχετική πρωτοβουλία, ας παρέμβει για να σχεδιαστούν και να γίνουν οι δενδροφυτεύσεις όπου είναι δυνατόν, ώστε το χρήσιμο αυτό έργο να επιτελέσει τον κοινωνικό – περιβαλλοντικό και λειτουργικό του ρόλο.
Ενεργοί πολίτες
Βαγγελάκης Σπύρος
Βέλλιος Λάμπρος
Ευθυμία Γιώτη
Θεόδωρος Χαλιμάς
Καλέντζης Κώστας
Καράμπαλη Λένα
Κατσάνος Αλεξανδρος 
Κυπριωτέλης Ευστράτιος
Συγκούνας Χρήστος
Χάιδας Ηλίας 
Χαλιμάς Θεόδωρος 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Διαβάστε επίσης

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ