Κυριακή, 19/11/2017
Νοέ 19, 2017 - Κυρ
Preveza GR
Άνεμος 6 m/s, ΒΒΔ
Πίεση 759.06 mmHg
18°C
Υγρασία 77%
Σύννεφα 40%

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΟ 1ο , 3ο , ΚΑΙ 4ο , ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ

Συνεχίζεται για τρίτη χρονιά το πρόγραμμα βιωματικής αγωγής της γερμανικής  γλώσσας από το Ινστιτούτο Γκαίτε, που φέρει τον τίτλο Glossomobil – Γερμανικά σε κίνηση.
Εξειδικευμένο προσωπικό από το γερμανικό Ινστιτούτο επισκέφτηκε την πόλη μας την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου και φιλοξενήθηκε στο 1ο, στο 3ο και στο 4ο Δημοτικό σχολείο της Πρέβεζας.
        Στόχος του συγκεκριμένου βιωματικού εργαστηρίου είναι η ενεργητική μετάδοση γνώσεων της γερμανικής γλώσσας βασισμένο στα ενδιαφέροντα της ηλικιακής ομάδας, που ανήκουν οι εκάστοτε μαθητές.
    Δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά που έχουν επιλέξει τα γερμανικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα, να αφομοιώσουν καλύτερα τη γνώση που τους προσφέρεται.
        Σχολιάζοντας ο κ. Θεόδωρος Κυραμάρης, διευθυντής του 1ου Δημοτικού Πρέβεζας, τόνισε, ότι το δημιουργικό παιχνίδι, η μουσική, οι κατασκευές και η ελεύθερη έκφραση- κομμάτια όλα της βιωματικής μάθησης – ενισχύουν το επίπεδο κατανόησης της ξένης γλώσσας , συμβάλλοντας  στην  σωστή  κοινωνικοποίηση  των  παιδιών, βοηθώντας  την αυτοπεποίθηση τους ενώ ταυτόχρονα εξαλείφουν φοβίες και προκαταλήψεις  προωθώντας  έτσι  την  μαθησιακή  τους  ανάπτυξη.
 Συνεχίζοντας ο κ.Ευάγγελος Καινούργιος Διευθυντής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Πρέβεζας μας είπε, ότι  οι μαθητές μέσα από τέτοιες δημιουργικές δραστηριότητες μυούνται  καλύτερα στην εξάσκηση της ξένης γλώσσας , μαθαίνοντας παράλληλα να αναπτύσσουν την αυτονομία τους ,την φαντασία και την πρωτοτυπία στη σκέψη τους, ενώ ταυτόχρονα ενισχύονται κοινωνικές δεξιότητες όπως συνεργασία , επικοινωνία , σεβασμός, κατανόηση και αποδοχή.
        Οι αίθουσες και τα προαύλια των σχολείων γέμισαν από γέλια και φωνές καθώς τα παιδιά διασκέδασαν με την ψυχή τους, εξασκώντας τα Γερμανικά, μετατρέποντας έτσι την μαθησιακή διαδικασία σε μια διαδικασία χαράς και ευχαρίστησης .
Δεν πρέπει να ξεχνάμε, τόνισε ο κ  Γεώργιος Σαράφογλου Διευθυντής   του 4ου Δημοτικού Σχολείου Πρέβεζας, ότι το καινοτόμο τούτο πρόγραμμα βασίζεται πάνω στη σχέση ‘’ισότητας ‘’  που αναπτύσσεται ανάμεσα στο δάσκαλο και τους μαθητές, δηλαδή υπάρχει μια διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τους παραδοσιακούς τρόπους διδασκαλίας. Η ομάδα και η κυκλική διάταξη των μαθητών είναι τέτοια, ώστε τα βλέμματα να συναντιούνται μέχρι όλοι να γίνονται ένα και να βιώνουν μαζί κοινές εμπειρίες. Δεν παύει όμως παρ’ όλα αυτά ο εκπαιδευτικός να είναι ο συντονιστής, ο παρατηρητής και ο εμψυχωτικής ταυτόχρονα, παρέχοντας τα απαραίτητα εργαλεία για την υλοποίηση των ιδεών της τάξης».
         Τέλος, οι κυρίες Ιωάννα Δούκα  και Έρση  Σφήνα , εκπαιδευτικοί της Γερμανικής γλώσσας   και υπεύθυνες για το πρόγραμμα βιωματικής αγωγής στα Δημοτικά Σχολεία της Πρέβεζας, τόνισαν ότι η φιλοσοφία του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού εργαστηρίου είναι η προσέγγιση της γερμανικής γλώσσας μέσα από δραστηριότητες που από τη μια  προσδίδουν στα παιδιά πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία της γλώσσας που διδάσκονται , από την άλλη επικεντρώνονται στη συναισθηματική εμπλοκή  των  παιδιών  με  τη  γλώσσα, επιτυγχάνοντας την κατανόηση της με στόχο όχι μόνο την εκμάθησή  της αλλά και την επικοινωνία . Έτσι, τίθενται οι βάσεις για την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ανάπτυξης του παιδιού.
         Στα σχολεία που εφαρμόστηκε το πρόγραμμα υπήρξε μεγάλη συμμετοχή και ακόμη μεγαλύτερη ανταπόκριση από τα παιδιά, αλλά και από εκπαιδευτικούς, που είχαν την ευκαιρία να το παρακολουθήσουν. Έκαναν μάλιστα, ιδιαίτερη μνεία στο συναίσθημα της ελευθερίας (έκφρασης και δράσης) αλλά και της αποδοχής του διαφορετικού που επικρατούσε κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
   Ευχή μας, είναι να επαναληφθούν στο μέλλον στην πόλη μας τέτοιου είδους πρωτοβουλίες με δημιουργικές δράσεις.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Διαβάστε επίσης

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ